Nokian kaupungin huomionosoitus Mira Potkoselle muuttuu – urheilijan nimeä kantava liikuntapaikka vaihtuu kuntoportaista ulkokuntosaliksi

Nokian kaupunginhallitus palkitsi nyrkkeilijä Mira Potkosen Tokion vuoden 2021 olympialaisten pronssimitalisaavutuksesta 10 000 euron arvoisella stipendillä sekä urheilijan nimeä kantavalla liikuntapaikalla. Alkuperäisen suunnitelman mukaan Vesitorninmäelle oli tarkoitus toteuttaa kuntoportaat sekä pieni ulkokuntosali. Mira Potkosen toiveesta liikuntapaikka vaihtuu Menkalan kentän yhteyteen toteuttavaksi ulkokuntosaliksi.

Kuvassa on nyrkkeilijä Mira Potkonen nyrkkeilyhanskat käsissään liikuntasalissa.

– Vesitorninmäki ei paikkana valitettavasti mahdollistanut sellaisia edellytyksiä kuntoportaille, joita olisin toivonut. Vesitorninmäen rinteen maaston muotojen vuoksi alueelle ei voitu rakentaa portaita, jotka soveltuisivat harjoitteluun, kertoo nyrkkeilijä Mira Potkonen.

Kaupunki ja Potkonen kartoittivat muita soveltuvia kohteita urheilijan nimeä kantavalle liikuntapaikalle ja paikaksi valikoitui Etelä-Nokialla sijaitsevan Menkalan kentän viereen rakennettava ulkokuntosali. Potkosen mukaan Menkala tarjoaa hyvät edellytykset kuntalaisten liikkumiseen ja toivoo uuden ulkokuntosalin kannustavan asukkaita liikkumaan.

– Ulkokuntosali toteutetaan Menkalan kentän yhteyteen vuoden 2023 aikana. Suunnittelu aloitetaan yhdessä Miran kanssa heti vuodenvaihteen jälkeen. Tiedotamme avajaisista myöhemmin erikseen, kertoo kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen.

Lisätiedot:
Mikko Nieminen, kaupunkikehitysjohtaja, p. 040 133 4780