Nokian kaupungille on myönnetty Nuorisovaltuustomyönteinen kunta -sertifikaatti

Nuorisovaltuustomyönteinen kunta -sertifikaatti on Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto ry:n myöntämä tunnustus kunnille, jotka edistävät kiitettävällä tavalla kunnan nuorten osallisuutta ja nuorisovaltuuston toimintamahdollisuuksia.

Nokian kaupungille on myönnetty keskiviikkona 17.5.2023 Nuorisovaltuustomyönteinen kunta -sertifikaatti. Sertifikaatti on Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto ry:n myöntämä tunnustus kunnille, jotka edistävät kiitettävällä tavalla kunnan nuorten osallisuutta ja nuorisovaltuuston toimintamahdollisuuksia.

Nuorisovaltuustomyönteisessä kunnassa nuorisovaltuuston tila on vakaa ja kunta tarjoaa hyvän perustan nuorisovaltuuston toiminnalle. Kunnassa on lisäksi nuorisovaltuustotoiminnan vaikuttavuutta tukevia rakenteita, joita käytetään ja kehitetään aktiivisesti. Kunnan nuorisovaltuusto kokee, että sillä on hyvät toimintaedellytykset ja resurssit vaikuttaa ja kuulla kunnan muita nuoria.

”Nuorisovaltuusto täyttää tänä vuonna 25- vuotta ja lasten sekä nuorten osallisuudella ja vaikuttamistoiminnalla on vankat rakenteet kaupungissamme. Hienoa, että saamme tunnustusta työllemme.” toteaa osallisuus- ja vaikuttamistoiminnan koordinaattori Ulla Taponen nuorisopalveluista.

Lue lisää sertifikaatista ja sen myöntämisperusteista Nuva ry:n sivuilta.