Nokian Harjuniitystä yli 40 uutta omakotitonttia haettavaksi toukokuussa – uudet luovutusehdot parantavat ensihakijoiden mahdollisuuksia

Nokian Harjuniityn alueelta luovutetaan haettavaksi 41 uutta omakotitonttia toukokuussa 2021. Tonttihaku alkaa 14.5. ja päättyy 31.5. klo 12 mennessä. Harjuniitystä varattiin viime vuonna kaikki kaupungin luovuttamat 60 omakotitonttia tonttihakujen yhteydessä. Tontit ovat olleet erityisen kysyttyjä lapsiperheiden keskuudessa.

– Nyt hakuun tulevat uudet omakotitontit sijaitsevat Harjuniityn pohjoisosassa, josta on nopeat liikenneyhteydet sekä Nokian keskustaan että valtatien 11 kautta Tampereelle. Osa tonteista rajautuu puisto- ja metsäalueeseen ja lähellä kulkee sekä rakennettu ulkoilureitti että polkuverkostoja. Tonteille saa mennä itsenäisesti tutustumaan hakuaikana, kertoo maankäyttöinsinööri Teemu Valkolehto.

Uusien omakotitonttien luovutusehtoja muutettu

Harjuniityn toukokuun tonttihaussa ensimmäisen hakuvaiheen arvontaan voivat osallistua vain ne hakijat, jotka eivät ole saaneet tonttia Nokian kaupungilta 1.1.2016 jälkeen. Näiden hakijoiden kesken suoritetaan ensimmäinen arvontakierros julkisessa tonttiarvonnassa torstaina 3.6.2021 klo 16. Tonttiarvontaa voi seurata suorana videolähetyksenä eli live streamina Nokian kaupungin YouTube-kanavan kautta.

– Muuttamalla tontinluovutusehtoja, voimme parantaa ensi kertaa tonttia hakevien mahdollisuutta saada tontti suositulta Harjuniityn alueelta. Jos ensimmäisen hakuvaiheen arvonnan jälkeen jäljelle on jäänyt vapaita tontteja, niin jatkamme arvontaa heti samassa tilaisuudessa toisen hakuvaiheen hakijoiden kesken. Tähän toiseen hakuvaiheeseen kuuluvat ne tontinhakijat, jotka ovat jo saaneet tontin Nokian kaupungilta 1.1.2016 jälkeen, sanoo Valkolehto.

Tarkemmat tonttien hakuohjeet ja -lomakkeet löytyvät Nokian kaupungin omakotitonttien karttasovelluksesta kaupungin verkkosivustolta.

Harjuniityn tontti-ilta verkossa 4.5.

Harjuniityn omakotitonteista kiinnostuneille järjestetään maksuton ja kaikille avoin tapahtuma verkossa tiistaina 4.5. klo 17 alkaen. Tontti-illassa esitellään hakuun tulevat uudet omakotitontit ja hakuohjeet sekä luovutusehdot. Lisäksi kerrotaan muun muassa alueen asemakaavasta ja rakennusmääräyksistä sekä liittymisestä vesihuoltolaitokseen.

Tontti-iltaa varten voi lähettää etukäteen kysymyksiä tontteihin tai rakentamiseen liittyen. Kysymykset tulee lähettää sähköpostitse perjantaihin 30.4. mennessä osoitteeseen: arto.heikkinen@nokiankaupunki.fi. Nokian kaupungin asiantuntijat vastaavat kysymyksiin tontti-illan aikana. Myös tapahtuman aikana voi esittää kysymyksiä chatissa.

Liittymislinkki tontti-illan verkkotapahtumaan on Nokian kaupungin verkkosivuilla osoitteessa: www.nokiankaupunki.fi/harjuniitty.

Lisätiedot medialle:
Teemu Valkolehto, maankäyttöinsinööri, p. 044 486 0976