Nokian Harjuniitystä haettavaksi 26 uutta omakotitonttia syyskuussa

Nokian Harjuniityn alueelta luovutetaan haettavaksi 26 uutta omakotitonttia syyskuussa 2020. Tonttihaku alkaa 18.9. ja päättyy 5.10. klo 12 mennessä. Harjuniityn omakoti- ja rivitalotontit ovat olleet suosittuja. Viime kevään tonttihaussa kaikki 33 omakotitonttia varattiin heti.

– Syyskuussa hakuun tulevat omakotitontit sijaitsevat alueen pohjoispuolella Aurinkotuulenkadulla, josta on nopeat yhteydet Porin yhdystielle ja edelleen Nokian keskustaan sekä Tampereelle. Tontteja ympäröivät suojaisat metsä- sekä puistoalueet ja lähistöllä on myös pieni Kaakkurilampi, kertoo maankäyttöinsinööri Teemu Valkolehto.

Uusien omakotitonttien koko vaihtelee noin 780-930 m²:n välillä ja niiden rakennusoikeus on 220-300 k-m². Omakotitontin voi ostaa tai ensin vuokrata ja lunastaa myöhemmin omaksi halutessaan.

Harjuniityn tontti-ilta siirtyy verkkoon

Harjuniityn omakotitonteista kiinnostuneille järjestetään maksuton ja kaikille avoin tapahtuma verkossa keskiviikkona 16.9. klo 17 alkaen. Tontti-illassa esitellään hakuun tulevat uudet omakotitontit ja hakuohjeet sekä luovutusehdot. Lisäksi kerrotaan muun muassa alueen asemakaavasta ja rakennusmääräyksistä sekä liittymisestä vesihuoltolaitokseen.

Tontti-iltaa varten voi lähettää etukäteen kysymyksiä tontteihin tai rakentamiseen liittyen. Kysymykset tulee lähettää sähköpostitse perjantaihin 11.9. mennessä osoitteeseen: arto.heikkinen@nokiankaupunki.fi. Nokian kaupungin asiantuntijat vastaavat kysymyksiin tontti-illan aikana. Myös tapahtuman aikana voi esittää kysymyksiä chatissa.

Liittymislinkki tontti-illan verkkotapahtumaan julkaistaan Nokian kaupungin verkkosivuilla osoitteessa: www.nokiankaupunki.fi/harjuniitty.

Tonttiarvonta suorana lähetyksenä 8.10.

Omakotitonttien hakuajan päätyttyä järjestetään julkinen tonttiarvonta torstaina 8.10. klo 16. Tonttiarvontaa voi seurata suorana videolähetyksenä eli live streamina Nokian kaupungin YouTube-kanavan kautta.

– Tonttiarvonnan järjestäminen live streamina onnistui hyvin kesäkuussa ja pystyimme näin palvelemaan asiakkaita myös koronaviruspandemiasta johtuvissa poikkeusoloissa. Jotta kaikki halukkaat voivat seurata tonttiarvontaa turvallisesti, jatkamme videolähetyskäytäntöä myös tänä syksynä, sanoo Valkolehto.

Lisätiedot medialle:
Teemu Valkolehto, maankäyttöinsinööri, p. 044 486 0976