Nokian ensimmäinen Vanhat talot -tapahtuma onnistui yli odotusten – kohteissa yli 7000 käyntiä

Nokian ensimmäinen Vanhat talot -tapahtuma järjestettiin helteisessä säässä sunnuntaina 16.6. Tapahtumassa oli mukana 23 taloa eri vuosikymmeniltä. Väkeä liikkui kohteissa vilkkaasti koko päivän ajan ja kaikkiaan taloissa kirjattiin päivän aikana runsaat 7000 käyntiä.

Päivän suosituin kohde oli Knuutilan kartano, jossa vieraili noin 700 kävijää. Pitkäniemen linnassa, Vanhassa Vikkulassa ja Hinttalan kotiseutumuseolla vieraili 600 kävijää. Myös Siuron vanha pappila, Branderin torppa ja Työläiskotimuseot houkuttelivat useita satoja kävijöitä päivän mittaan.

Yleisöä saapui tapahtumaan eri puolilta Suomea ja Pirkanmaata.

”Yleisö on kiitellyt tapahtuman järjestelyjä ja kohteiden monipuolisuutta”, kertoo tapahtuman tuottaja, kulttuurikoordinaattori Erika Honkanen Nokian kaupungilta. ”Moni on myös toivonut tapahtumalle jatkoa ensi kesänä”, Honkanen jatkaa.

Honkanen välittää lämpimät kiitokset tapahtuman onnistumisesta talojensa ovet avanneille asukkaille ja yhteistyökumppaneille.

”Tällaisen tapahtuman järjestäminen ei olisi mahdollista ilman asukkaiden ja paikallisten yhteisöjen sitoutumista. Kiitos tapahtuman onnistumisesta kuuluu kaikille niille, jotka avasivat talojensa ovet yleisölle, järjestivät ohjelmaa tai osallistuivat muulla tavoin päivän toteutukseen”, Honkanen päättää.

Nokian Vanhat talot -tapahtuman järjesti Nokian kaupungin kulttuuripalvelut ja kaupunkikehityspalvelut yhteistyökumppaneineen. Tapahtuman toteutukseen osallistuivat asukkaiden lisäksi mm. Nokia-seura ry, Nokian seurakunta, Kankaantaan Omakotiyhdistys ry, Nokian ja Pirkkalan matkailuoppaat ry, Tottijärven maa- ja kotitalousseura ry, Tampereen Rakennuskulttuurikeskus Piiru, Siuron koulun vanhempainyhdistys ry, Siuro-seura ry ja FC Nokia ry.

Palautetta tapahtuman järjestelyistä ja ohjelmasta voi antaa 20.6. saakka verkkolomakkeella.

Anna palautetta Nokian Vanhat talot – tapahtumasta

Kuva: Vanha Vikkulan talo oli yksi päivän suosituimmista vierailukohteista (Laura Niittymäki/Nokian kaupunki).