Nokian ensimmäinen Vanhat talot -tapahtuma järjestetään 16.6.2019: kohteiden haku nyt käynnissä

Nokian kaupunki järjestää ensimmäisen Nokian Vanhat talot -tapahtuman sunnuntaina 16.6.2019 klo 11-17. Suosittuja vanhojen talojen tapahtumia on järjestetty useissa kaupungeissa myös Pirkanmaalla ja ne ovat herättäneet suurta kiinnostusta. Asukkaiden toiveesta Nokia saa oman vanhojen talojen tapahtumansa ensi kesänä. Tapahtuman kohteiden haku on alkanut ja haemme nyt monipuolisesti erilaisia tutustumiskohteita mukaan tapahtumaan.

Asutko tai toimitko sinä, ystäväsi tai tuttavasi mielenkiintoisessa vanhassa talossa, jonka tarinan haluaisit jakaa myös muille? Mukaan tapahtumakohteiksi ovat tervetulleita nokialaiset talot, tilat ja myös julkiset kohteet eri vuosikymmeniltä. Talonpoikaiskohteiden lisäksi nuoremmatkin, oman aikansa rakentamisesta omalla tyylillään kertovat rakennukset pihoineen voivat tarjota monipuolista nähtävää historiasta, vanhan korjaamisesta, asumisesta ja puutarhanhoidosta kiinnostuneille tapahtumavieraille. Kohteissa voi olla rakennukseen tutustumisen lisäksi oheisohjelmaa, kuten pop up-kahviloita, pihakirppareita, taidenäyttelyitä tai muuta tapahtuman teemaan sopivaa ohjelmaa.

Mukaan pääsee ilmoittamalla kohteen mukaan 31.3.2019 mennessä verkkosivuilla tai ottamalla yhteyttä kaupungin kulttuuripalveluihin, p. 040 779 9009.

Ensimmäisenä vuonna tavoittelemme mukaan tapahtumaan noin kahtakymmentä erilaista, eri aikakausien rakentamisesta kertovaa tutustumiskohdetta. Nokialle odotetaan runsaasti tapahtumayleisöä tutustumaan kaupungin ihastuttaviin vanhoihin taloihin, pihoihin ja kulttuuriympäristöihin.

Kaikki tutustumiskohteet ja päivän tarkempi ohjelma julkaistaan huhtikuussa 2019.

Lue lisää ja ilmoita kohteesi mukaan

Kuva: Hinttalan tunnelmallinen kotiseutumuseo on yksi Nokian Vanhat talot -tapahtuman tutustumiskohteista.