Nokialla pelataan kesällä huipputason golfia

Nokialla järjestetään NRG Open 2019 Hosted by Veikko Salli –golfkilpailut 13. – 15.6.2019. Kyseessä on merkittävä, kansallinen Finnish Tourin osakilpailu, joka järjestetään nyt toista kertaa Pirkanmaalla. Kilpailun 50 000 euron palkintopotti on sarjan suurin. Nokian kaupunki on ensimmäistä kertaa mukana NRG Open 2019 –kilpailussa yhtenä yhteistyökumppaneista.

Yleisöä seuraamassa golfkisaa Nokia River Golfin viheriöllä.

Finnish Tour on golfammattilaisten järjestön, Suomen PGA ry:n, järjestämä ammattilaisten ja amatöörien yhteinen kilpailukiertue. Finnish Tour toimii korkeimpana kansallisena kilpailutasona ja sen tarkoituksena on tarjota Suomen parhaimmille pelaajille mahdollisuus kilpailla keskenään. Miehet ja naiset pelaavat samassa kilpailussa omissa sarjoissaan.

”Viime vuonna järjestimme NRG Open –kilpailun ensimmäistä kertaa ja se lunasti heti paikkansa Finnish Tourin arvostetuimpana tapahtumana. Järjestelyihin osallistui runsaasti vapaaehtoisia nokialaisia ja kilpailua seurasi noin 1000 katsojaa. Tänäkin vuonna kuka tahansa on tervetullut River Golfille seuraamaan huipputason golfia maksutta”, kertoo Nokia River Golfin toiminnanjohtaja Kimmo Sirainen.

Nokia River Golf on yksi Suomen vilkkaimmista golfkentistä. Kahdella täysmittaisella golfkentällä pelattiin vuoden 2018 aikana noin 62 500 pelikierrosta, joista 12 000 oli vieraspelikierroksia. Tämä tekee golfkeskuksesta myös merkittävän matkailukohteen Nokialla.

”Nokia River Golf on aktiivinen yhteisö, jonka positiivinen näkyvyys lisää kaupunkimme tunnettuutta ja vetovoimaisuutta. River Golf tekee tärkeää työtä myös lasten ja nuorten liikunnan edistämiseksi. He ovat kouluttaneet Draivia kouluun –hankkeen kautta yli 40 nokialaista ala- ja yläkoululaista ohjaamaan välituntiliikuntaa kouluihin lahjoitetuilla välineillä. Tämä on hyvä esimerkki yhteistyöstä, joka kannustaa mahdollisimman monia lapsia ja nuoria liikunnan pariin”, kuvailee Nokian kaupunginjohtaja Eero Väätäinen.

Nokian kaupunki tekee Nokia River Golfin kanssa monipuolista yhteistyötä matkailun kehittämiseksi Visit Nokia –brändin alla. Laadukas golfkeskus houkuttelee tuhansia golfmatkailijoita ympäri Suomea Nokialle, jotka hyödyntävät laajalti myös kaupungin muita palveluita.

Nokian kaupunki, kaupunginjohtaja Eero Väätäinen, puh. 03 5652 0001
Nokia River Golf ry, toiminnanjohtaja Kimmo Sirainen, puh.  050 404 7409

NRG Open 2018 –kilpailun miesten palkintojen jako. Tänä vuonna kilpailun palkintopotti on jopa 50 000 euroa.