Nokialaisille nuorille maksutonta yritysvalmennusta ja tukea kesäyrittäjyyteen

Nokian kaupunki ja 4H-yhdistys järjestävät maksuttoman yritysvalmennuksen 13-28-vuotiaille nuorille. Maaliskuussa alkavan valmennuksen aikana nuori voi perustaa oman yrityksen ja työllistää itsensä esimerkiksi kesän ajaksi.

Tampereen 4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja Hanna Tukiainen (vas.) ja Nokian kaupungin yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu esittelevät nuorten yritysvalmennuksesta kertovia esitteitä Emäkosken koulun juhlasalin esiintymislavalla istuen.

Kuluvana keväänä yritysvalmennukseen kuuluu 18.3. järjestettävän infotilaisuuden lisäksi viisi muuta valmennuskertaa, jotka ovat keskiviikkoisin 1.4., 15.4., 29.4., 13.5. ja 27.5. klo 15.15-17 Nokian lukiolla. Valmennuskerroilla käsitellään mm. asiakaspalvelua, markkinointia ja yrittäjyyttä. Halukkailla on myös mahdollisuus suorittaa hygieniapassi.

– Käymme yhdessä 4H-edustajan kanssa kevään aikana puhumassa kesäyrittäjyydestä ja yritysvalmennuksesta nokialaisilla yläkouluilla ja lukiolla. Tämä on hyvä tilaisuus nuorelle kokeilla, millaista yrittäjyys on. Yritysideankaan ei tarvitse olla valmis, vaan voimme miettiä sitä yhdessä valmennuksen aikana, kertoo Nokian kaupungin yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu.

Yritysvalmennus toteutettiin Nokialla ensimmäistä kertaa vuonna 2019 ja siihen osallistui noin 15 nuorta. Nuoret tekivät kesäyritystensä kautta mm. puutarha- ja pihatöitä, lastenhoitoa, IT-alan töitä sekä toimivat jäätelökioskiyrittäjinä. Yritysvalmennus yhdessä Nokian kaupungin kesätyösetelin kanssa tarjoaa hyvän tuen yrittäjyydestä kiinnostuneille nuorille.

– Yritysvalmennukseen osallistuva nuori saa oman yritysohjaajan, joka auttaa, tukee ja kannustaa nuorta yritystoiminnassa. Valmennukseen kuuluu myös nuorten yrittäjien ja yritysohjaajien yhteinen tapaaminen. Saamme valmennukseen myös vierailevia puhujia, sanoo kurssin ohjaajana toimiva, Tampereen 4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja Hanna Tukiainen.

Lisätietoja:
Tiina Rinne-Järvensivu, yrityskoordinaattori, Nokian kaupunki, p. 050 351 8210
Hanna Tukiainen, toiminnanjohtaja, Tampereen 4H-yhdistys, p. 040 823 9778

Yritysvalmennus
Kesätyöseteli

Päivitys tiedotteeseen 18.3.2020

Nokian nuorten 4H-yritysvalmennus järjestetään etäopetuksena. Kaikki nuoret, jotka olette kiinnostuneita kesäyrittäjyydestä ja haluatte perustaa oman yrityksen tulevaa kesää ajatellen, olettehan yhteydessä valmennuksen ohjaajiin ja annatte heille yhteystietonne. Valmennuksen ohjaajat saavat näin tiedon, ketkä ovat halukkaita osallistumaan valmennukseen Teamsin avulla.

Tampereen 4H-yhdistys
toiminnanjohtaja Hanna Tukiainen