Nokialaisia menestyneitä urheilijoita juhlittiin kakkukahvien merkeissä

Maaliskuussa menestyneitä nokialaisurheilijoita juhlittiin tällä viikolla kakkukahvien merkeissä Nokian Kerholassa. Nokian kaupungin vapaa-aikapalveluiden järjestämässä mitalikahvituksessa oli mukana Arabiemiraattien Abu Dhabissa ja Dubaissa Special Olympics -maailmankisoissa menestyneitä nokialaisia urheilijoita sekä NoU Ringeten Suomen mestaruuden voittaneita pelaajia ja toimihenkilöitä.

Nokian urheilijoiden naisten ringettejoukkue vahvisti Lapinlahdella pelatussa finaalisarjan neljännessä ottelussa jälleen kerran Ringeten suomenmestaruuden Nokialle.

Ringeten kahvipöydissä keskusteltiin mm. ringeten paikallisesta, valtakunnallisesta ja kansainvälisestä tilasta sekä nokialaisista harjoitteluolosuhteista. Kaupungin onnittelupuheenvuorojen lisäksi ohjelmassa oli Kaisa Hurskeen ja Elina Raesolan kertaus joukkueen historiasta, joka osittain on lähtenyt liikkeelle jo muutamia vuosia sitten voitetusta NoU ringeten B-tyttöjen suomenmestaruudesta.  Menestyksekkäästä joukkueesta peräti 9 on tälläkin hetkellä maajoukkueen leirityksissä. NoU Ringeten valtavan laadukas valmennus ja harjoittelu näkyy ja se huomioidaan maajoukkuekutsuina.

Nokian Urheilijoiden edustaja Ville Pere juoksi upeasti hopealle 3000 metrin juoksussa kehitysvammaisten Special Olympics -kesämaailmankisoissa. Naisten Unified- koripallojoukkue voitti kultaa samoissa kilpailussa. Kultaa voittaneessa joukkueessa olivat partnerpelaajina mukana nokialaiset Laura Hamdi ja Emma Kivistö BC Nokia Unified -joukkueesta.

Kuvassa Specials Olympics-kisoissa menestyneet juoksija Ville Pere ja naisten Unified-koripallon partnerpelaaja Emma Kivistö.

Kahvipöydässä keskusteltiin menestykseen johtavasta harjoittelusta ja soveltavasta liikunnasta yleisesti.Tuotiin myös esiin Nokian kaupungin harjoitteluolosuhteet, jotka mahdollistavat myös soveltavan liikunnan harjoittelun.

Nokian kaupunki onnittelee lämpimästi menestyneitä urheilijoitaan myös heidän tuottamastaan positiivisesta imagosta Nokian kaupungille!