Nokialaisia etsitään mukaan taittopyöräkokeiluun

Nokialaisia työmatkaliikkujia haetaan mukaan syyskuussa alkavaan taittopyöräkokeiluun. Kokeilulla halutaan testata, miten taittopyörä helpottaa Nokian ja Tampereen välistä työmatkaliikkumista. Kokeiluun voivat hakea myös Tampereelta ja muista kunnista Nokialle töihin kulkevat.

Mies kasaa taittopyörää asemalaiturilla.

Taittopyörä junan tai bussin kyytiin

Taittopyörä on pieneen tilaan menevä pyörä, jota voi kuljettaa taitettuna maksutta junassa ja bussissa. Taittopyörä tarjoaa autolle vaihtoehtoisen liikkumisratkaisun liityntämatkoihin.

Taittopyörällä voi kulkea muutaman kilometrin matkan kodista esimerkiksi rautatieasemalle, taittaa pyörän junan tai bussin kyytiin ja joukkoliikennematkan jälkeen pyöräillä työpaikalle.

Taittopyörä taiteltuna junanvaunussa.

Hae mukaan

Maksuttomassa kokeilussa työmatkaliikkuja saa käyttöönsä taittopyörän noin 2-4 viikon kokeilujaksoksi. Osallistuminen edellyttää halua antaa palautetta kokeilun sujumisesta.

Kokeilijoita otetaan mukaan kahdeksan. Kokeilun pyörät ovat 6-vaihteisia Brompton-taittopyöriä. Mukaan kokeiluun voi hakea täyttämällä lomakkeen osoitteessa projektit.ramboll.fi/taittopyora. Haku päättyy 29.8.2021.

Kokeilu on osa EU:n rahoittamaa CANEMURE-hanketta, jossa kehitetään ratkaisuja kestävään työmatkaliikkumiseen ja liityntäliikenteeseen. Nokian kaupunki on mukana hankkeessa muiden Tampereen kaupunkiseudun kuntien kanssa.

Lisätietoja:
Sanna Ovaska, projektipäällikkö, Canemure-hanke, Tampereen kaupunki, p. 040 801 3125

Kuvat: Marjo Aspegren