Nokia-mitalin sai Nokian Mammat ry

Nokian kaupunki myönsi Nokia-mitalin tänä vuonna Nokian Mammat ry:lle. Nokian Mammat ry järjestää vapaaehtoistoimintana tapahtumia ja tapaamisia nokialaisten lasten ja vanhempien sekä muiden läheisten kesken. Mitalin luovutti kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Arja Laitinen Tapsan Tahtien avajaisissa 4.8.2022.

Nokian Mammat ry:n hallituksen jäseniä puistomaisemissa.

”Nokian Mammat ry on tehnyt lapsiperheiden eteen hyvää työtä jo pitkään eli koonnut yhteen äitejä ja perheitä sekä järjestänyt toimintaa lapsiperheille. Tällä tavalla he ovat merkittävä kolmannen sektorin toimija tuottamassa lapsiperheille palveluita. He ovat tehneet tärkeää vapaaehtoistyötä pyyteettömästi ja siksi he ovat ansainneet Nokia-mitalin vuonna 2022 ”, kertoo Nokian kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi.

Iloinen ja otettu olo

”Olen iloisesti yllättynyt ja todella otettu. Meillä on hyvä porukka, joka vapaaehtoisvoimin tekee työtä paikallisten lapsiperheiden hyväksi. Olemme hyvällä asialla ja on hienoa, että se huomataan”, kuvailee Nokian Mammat ry:n hallituksen puheenjohtaja Tuulia Wiklund.

Nokian Mammojen historia ulottuu vuoteen 2007. Nokian Mammat ry järjestää niin vertaistukitapaamisia, konsertteja, kirpputoritapahtumia, metsäretkiä kuin muuta monipuolista toimintaa. Yhdistys haluaa tavoittaa toiminnallaan laajasti erilaisia lapsiperheitä ympäri Nokiaa.

Nokia-mitalilla on perinteikäs historia

Pronssisen Nokia-mitalin on suunnitellut kuvanveistäjä Raimo Heino. Mitali on myönnetty vuodesta 1967 alkaen yhteensä 62 taholle, joiden joukossa on muun muassa yhteiskunnallisia vaikuttajia, kulttuurin ja taiteen ammattilaisia, yrityksiä ja yhteisöjä. Viime vuonna tunnustuksen sai Nokian Panimo.

Mitalin myöntää Nokian kaupunginhallitus ansiokkaasta toiminnasta Nokian hyväksi. Ansiokkaaksi voidaan katsoa poikkeuksellisen mittava panos kaupungin luottamusmiehenä, viranhaltijana tai työntekijänä, yleistä tunnustusta saanut toiminta, joka on huomattavalla tavalla edistänyt Nokian kaupungin aineellista tai henkistä rakentamista tai teko, joka nokialaisen suorittamana on tehnyt Nokian nimeä tunnetuksi ja jolle annetaan erityisen suuri arvo Nokian kaupungin ulkopuolellakin.

LISÄTIEDOT
kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi, p. 0400 239 220