Nokia-mitali myönnettiin 30-vuotisjuhlia viettävälle Nokian Panimolle

Nokian kaupunki myönsi tämän vuoden Nokia-mitalin Nokian Panimolle ansiokkaasta toiminnasta kaupungin hyväksi. Nokian Panimo on itsenäinen, vuonna 1991 perustettu pienpanimo. Sen toiminnassa korostuvat paikallisuus, laadukas tuotanto ja rohkea tuotekehitys. Valtakunnallisesti myytävät, laadukkaat tuotteet luovat positiivista kuvaa myös Nokian kaupungista. Mitali luovutettiin 5.8. Tapsan Tahtien puistopiknik-tapahtumassa Poutunpuistossa.

Nokian Panimon toimitusjohtaja Janne Paavola hymyilee, taustalla on panimon tuotteita.
Nokia-mitalin vastaanotti toimitusjohtaja Janne Paavola. Kuva: Olli-Pekka Latvala.

”Nokian Panimolla on ollut rohkeutta uudistaa tuotevalikoimaansa ja se on monella tavalla edelläkävijä omassa kokoluokassaan. Investoinnit tuotantoon Nokialla ja tuotekehitykseen ovat olleet merkittäviä ja kertovat yrityksen halusta pitää asemansa panimoalan keisarina,” kuvailee Nokian kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi.

Nokian Panimo on vuosikymmenten aikana ottanut vahvan paikan suomalaisten janonsammuttajana, nyt suunnitteilla on Nokia-olut

”Olemme erittäin iloisia Nokian Panimolle myönnetystä Nokia-mitalista. Juhlimme parhaillaan panimolla 30-vuotista matkaamme Nokialla. Kaikki juomamme valmistetaan Nokialla ja olemme ylpeästi paikallinen panimo. Olemme investoineet viime vuosina paljon tuotantoomme ja tulemme investoimaan myös jatkossa vastataksemme kasvavaan kysyntään”, kertoo mitalin vastaanottanut toimitusjohtaja Janne Paavola.

Parhaillaan panimo suunnittelee Nokialle nimikko-olutta. Nokialaiset pääsevät vaikuttamaan sen makuun, sillä panimo kerää asiakkailtaan toiveita ja näkemyksiä Nokia-oluesta. Panimossa tuotetaan oluen lisäksi myös virvoitusjuomia ja siideriä.

Nokia-mitalilla on pitkät perinteet

Pronssisen Nokia-mitalin on suunnitellut kuvanveistäjä Raimo Heino. Sen on saanut vuodesta 1967 alkaen yhteensä 61 eri tahoa, joiden joukossa on muun muassa yhteiskunnallisia vaikuttajia, kulttuurin ja taiteen ammattilaisia, yrityksiä ja yhteisöjä. Viime vuonna tunnustuksen sai Verte Oy:n toimitusjohtaja Sakari Ermala.

Pronssinen Nokian mitali, jossa on tehtaita.

Mitalin myöntää Nokian kaupunginhallitus ansiokkaasta toiminnasta Nokian hyväksi. Ansiokkaaksi voidaan katsoa poikkeuksellisen mittava panos kaupungin luottamusmiehenä, viranhaltijana tai työntekijänä, yleistä tunnustusta saanut toiminta, joka on huomattavalla tavalla edistänyt Nokian kaupungin aineellista tai henkistä rakentamista tai teko, joka nokialaisen suorittamana on tehnyt Nokian nimeä tunnetuksi ja jolle annetaan erityisen suuri arvo Nokian kaupungin ulkopuolellakin.

Lisätiedot:
Nokian kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi, 0400 239 220