Maksuttomat Action-lajikokeilut lukiolaisille alkavat marraskuussa!

Tuokiot järjestetään tiistaisin (3.11. - 17.11.) klo 13:20 - 14:35 Nokian lukion liikuntasalissa. Kokeilut on tarkoitettu Nokian lukion opiskelijoille.

Tuokioihin tulee ilmoittautua ennakkoon, viimeistään tuokiota edeltävänä päivänä (maanantaina) klo 12:00 mennessä. Ilmoittautuminen tehdään liikuntasalin ovesta löytyvään listaan. Ilmoittautumiset alkavat viikkoa ennen tuokion alkua.

Tuokioihin voi osallistua nyt myös opiskelupäivän aikana, ja tuokioon osallistumisesta on mahdollista saada luvallinen poissaolo tunnilta (ilmoita opettajalle, että menet lajikokeiluun). Kukin opiskelija voi osallistua marraskuun aikana korkeintaan yhteen tuokioon. Yhteen tuokioon mahtuu maksimissaan 25 opiskelijaa per kerta. Tuokioita pidetään näiden jälkeen jatkossakin tiistaisin, jolloin niihin saa osallistua yhteensä enintään 3 kertaa per opetusjakso (jaksosta 3 alkaen).

Action-tuokiot:

3.11. Ultimate

Ultimate on frisbeellä pelattava vauhdikas ja mukaansatempaava, mutta kontaktiton joukkuelaji. Tule kokeilemaan yleisimpiä heittotekniikoita. Pistetään tietysti myös pelit pystyyn!

10.11. Ultimate & Parkour

Ultimate on frisbeellä pelattava vauhdikas ja mukaansatempaava, mutta kontaktiton joukkuelaji. Parkourissa taas liikutaan luovilla tavoilla erilaisissa ympäristöissä. Tule mukaan kokeilemaan molempia lajeja saman tuokion aikana!

17.11. Parkour

Parkourissa liikutaan luovilla tavoilla erilaisissa ympäristöissä. Tule kokeilemaan yleisimpiä parkour-tekniikoita mm. ylityksiä, alituksia, tarkkuushyppyjä ja seinäponnistuksia. Parkour saattaa vaikuttaa ensisilmäyksellä uhkarohkealta ja todella vaativalta, mutta lajin vahvuus on juuri se, että sitä voi kukin harrastaa omien taitojen mahdollistamalla tavalla. Mitään aiempaa kokemusta lajista ei tarvita.

Marraskuun tuokiot ohjaavat Suomen Parkour ry:n koulutetut ohjaajat.