Maistiaisia Nansotalon taiteilijoilta 3.9.2022 alkaen Raamissa

Nansotalolla työskentelevien Minna Iso-Lähteenmäen, Sauli Iso-Lähteenmäen, Matti Kurosen ja Silja Merikallion ryhmänäyttely esittelee pienen siivun jokaisesta taiteilijana ja tarjoaa makupaloja heidän laajasta tuotannostaan.

MAISTIAISIA
Silja Merikallio, Matti Kuronen, Sauli Iso-Lähteenmäki, Minna Iso-Lähteenmäki
TAIDETILA RAAMISSA 3.9.-8.10.2022

Sauli Iso-Lähteenmäki on tunnettu grafiikastaan ja julkisista teoksistaan, Minna Iso-Lähteenmäki naivistisista maalauksistaan. Matti Kuronen tekee maalausten lisäksi veistoksia sekä tilateoksia ja Silja Merikallio keraamisia käyttöesineitä, veistoksia sekä julkisia teoksia.

Taiteilijaryhmän jäseniä yhdistää paitsi pitkän linjan työskentely taiteen parissa myös pirkanmaalaiset tekstiilitehtaat: taiteilijat ovat vuosien varrella löytäneet työtilat ainakin neljästä eri tekstiiliteollisuudelta vapautuneesta tehdasrakennuksesta. Taiteilijoiden viimeisin muutto Pyynikin trikoolta johti työskentelyyn Nokian Nansotalossa. Iso-Lähteenmäet, Kuronen ja Merikallio ovat työtilanaapuruksina viihtyneet Nansotalolla niin hyvin, että kolme neljäsosaa heistä on myös muuttanut asumaan Nokialle.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Sauli Iso-Lähteenmäki sauli.iso-lahteenmaki@saunalahti.fi

Matti Kuronen ma.kur@hotmail.com

Silja Merikallio merikalliosilja@gmail.com

Minna Iso-Lähteenmäki minna.iso-lahteenmaki@saunalahti.fi

Avoinna kirjasto- ja kulttuuritalo Virran aukioloaikojen mukaisesti 3.9.2022 alkaen ma ja to 9-19, ti, ke, pe 9-18, la 9-15. Käyntiosoite: Kirjasto- ja kulttuuritalo Virta, Välikatu 11, 37100 Nokia.

Raamiin on aina vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!

Taidetila Raami on muunneltava, noin 110 m2 vaihtuvien näyttelyiden tila Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virran 1. kerroksessa. Tilasta ei peritä vuokraa, ja Kuvasto ry:n kuuluville taiteilijoille maksetaan näyttelykorvaukset. Näyttelytilojen läheisyydessä sijaitsevat työpajatilat sekä laadukkaalla tekniikalla varustettu Hiomo-sali lisäävät vaihtoehtoja järjestää tapahtumia ja toimintaa näyttelyiden yhteyteen. Raamin näyttelyohjelmaa koordinoi Nokian kaupungin kulttuuripalvelut.