Maailman parhaat padelpelaajat kokoontuvat viikonloppuna Nokialle pelaamaan yli 200 000 euron palkintorahoista

Padelin maailmankiertueen, World Padel Tourin, Suomen ensimmäinen virallinen Open-osakilpailu on käynnissä uudella PadelOne Arenalla Nokian Pitkäniemessä. Aare Invest Finland Padel Open -turnauksen aikana 26.8.-3.9. PadelOne Arenalla nähdään yli 200 maailman parasta padelpelaajaa, jotka kilpailevat virallisista ranking-pisteistä.

Nokian kaupunginjohtaja Eero Väätäinen (vas.) ja Finland Padel Openin kilpailujohtaja Marko Kuusisto odottavat Nokialle noin 10 000 katsojaa Finland Padel Open -turnausviikon aikana. (Kuva: Laura Niittymäki)

– Finland Padel Open -turnausviikon aikana pelataan noin 120 ottelua. Jaossa on yli 200 000 euron palkintopotti, joka jakautuu tasavertaisesti miesten ja naisten sarjojen kesken, kertoo Finland Padel Openin kilpailujohtaja Marko Kuusisto.

Nokialle odotetaan 10 000 katsojaa

World Padel Tour on maailman suurin ja seuratuin padelturnauskiertue, joka kiertää tänä vuonna 14:ssä eri maassa. Turnaukset järjestetään mm. Miamissa, Barcelonassa, Buenos Airesissa, Kööpenhaminassa, Tukholmassa sekä Nokialla. Kiertueen pelit lähetetään suoratoistopalveluiden kautta 200 maahan ja lähetykset tavoittavat noin 55 miljoonaa katsojaa.

– Finland Padel Openin odotetaan tuovan Nokialle noin 10 000 katsojaa kilpailuviikon aikana. Tapahtuma on yksi suurimpia yleisötapahtumia kaupungissa tänä vuonna, sanoo Nokian kaupunginjohtaja Eero Väätäinen.

Väätäinen näkee PadelOne Arenan mahdollistavan uusien kansainvälisten tapahtumien toteuttamisen Nokialla. Areena on merkittävä yksityinen investointi, joka nostaa Nokian vetovoimaa urheilu- ja kulttuuritapahtumapaikkakuntana valtakunnallisesti.

Suomalaiset haastavat maailmanhuiput kotiyleisön edessä

Naisten pääsarja alkoi keskiviikkona 30.8., jolloin suomalaispelaajat Ella Sillanpää, Saana Saarteinen ja Martina Minetti aloittivat turnauksen ensimmäiseltä kierrokselta. Myös 11-kertainen suomenmestari Max Sjövall avasi turnauksen suoraan pääsarjan ensimmäiseltä kierrokselta.

Torstaina 31.8. pelataan yhteensä 16 neljännesvälierää ja perjantaina 1.9. kahdeksan puolivälierää. Lauantaina 2.9. PadelOne Arenan keskuskentällä ratkotaan finaalipaikkojen kohtalo ja finaaliottelut pelataan sunnuntaina 3.9.

Finland Padel Open kerää yli 200 maailman parasta padelpelaajaa Nokialle. Kaikkien aikojen parhaimpana pelaajana pidetty, argentiinalainen Fernando Belasteguín, voitti parinsa kanssa ottelun PadelOne Arenalla tiistaina 29.8. (Kuva: Jonas Tana)

Lisätiedot:
Marko Kuusisto, kilpailujohtaja, Finland Padel Open, p. 040 555 5413, marko@padelopenfinland.com
Eero Väätäinen, kaupunginjohtaja, Nokian kaupunki, p. 03 5652 0001, eero.vaatainen@nokiankaupunki.fi

WORLD PADEL TOUR
World Padel Tour (WPT) on maailman suurin ja seuratuin padelturnauskiertue. Kausi 2023 on Tourin historian kansainvälisin, sillä WPT kiertää vuoden aikana kaikkiaan 14:ssä eri maassa, järjestäen yhteensä 27 turnausta. Uudella PadelOne Arenalla Tampereen ja Nokian rajalla 26.8.-3.9.2023 järjestettävä Finland Padel Open on ensimmäinen koskaan Suomessa järjestetty virallinen WPT-osakilpailu. Yhdeksänpäiväisen turnauksen aikana PadelOne Arenalla tullaan näkemään yli 200 maailman parasta pelaajaa. finlandpadelopen.fi