Lemmikkieläintuoteyritys Vafo Finland rakentaa uuden tehtaan Nokian Kolmenkulmaan

Lemmikkieläintuoteyritys Vafo Finland Oy laajentaa toimintaansa Nokian Kolmenkulman yritysalueelle. Yhtiö vuokraa kaupungilta noin kolmen hehtaarin tontin, jonne rakennetaan lemmikkien kuivaruokaa valmistava tehdas.

Havainnekuva Vafo Finlandin uudesta tehtaasta, jossa on iso tuotantolaitos, logistiikkakeskus sekä toimistotiloja.

Vafo Finland investoi ensimmäisessä vaiheessa noin 3500 k-m² tuotantolaitokseen, joka työllistää 15-20 henkilöä. Uuden tuotantolaitoksen rakennustyöt on tarkoitus aloittaa kesällä 2021 ja tuotannon on suunniteltu käynnistyvän vuoden 2022 lopulla.

Tsekkiläiseen Vafo Group -konserniin kuuluu Vafo Finlandin lisäksi myös lemmikkieläinruokien maahantuotiin ja tukkutoimintaan keskittyvä Prima Pet Premium Oy. Tampereen Raholassa toimiva Prima Pet Premium on suunnitellut toimistonsa ja logistiikkakeskuksensa siirtämistä samalle Kolmenkulman tontille Vafo Finlandin kanssa myöhemmässä vaiheessa. Tällöin konserni työllistäisi Nokialla noin 65 työntekijää.

– Kolmenkulmassa sijaitsevalla tontilla meillä on tilaa laajentaa toimintaamme vaiheittain. Lisäksi yrityksemme voivat kehittää liiketoimintaansa ja saada synergiaetuja, kun ne sijaitsevat lähekkäin. Tällä hetkellä Prima Pet Premium valmistuttaa kuivaruoat sertifioidussa Vafo Groupin tehtaassa Tsekeissä, mutta jatkossa kuivaruoat valmistetaan Nokialla, kertoo Vafo Finland Oy:n ja Prima Pet Premium Oy:n toimitusjohtaja Timo Pärssinen.

Vafo Finlandin uusi tuotantolaitos tulee valmistamaan Prima Pet Premiumin omien tuotemerkkien lisäksi myös private label -tuotteita. Prima Pet Premium on yksi merkittävimmistä lemmikkialan toimijoista Suomessa ja sen tuotemerkkejä ovat Hau-Hau Champion, PrimaCat, PrimaDog, Freddy & Birdy ja Planet Pet Society.

– Kolmenkulman saavutettavuus ja liikenneverkko ovat yrityksille hyvä pohja luoda kannattavaa liiketoimintaa. Vafo Finlandin ensimmäisen vaiheen investointi on yritysalueen kehittymisen kannalta merkittävä avaus. Lisäksi konsernin jatkosuunnitelmat vahvistavat Kolmenkulman logistiikkatoimijoiden keskittymää, sanoo elinkeinojohtaja Tiina Laakkonen.

Lisätiedot:
Tiina Laakkonen, elinkeinojohtaja, Nokian kaupunki, p. 044 486 0918
Timo Pärssinen, toimitusjohtaja, Vafo Finland Oy ja Prima Pet Premium Oy, p. 050 575 0010