Lautapelikerhon kokoontumiset Virrassa syksyllä 2022

Tule yksin tai kaverin kanssa tutustumaan 2000-luvun nuorille ja aikuisille soveltuviin lautapeleihin, joissa tarvitaan tuurin lisäksi myös pelitaitoa.

Aloittelijaystävällisessä ilmapiirissä käydään läpi pelin säännöt ja pelataan peliä ajan puitteissa mahdollisimman pitkälle, jotta pelin kulusta saa hyvän kuvan. Lautapelaaminen on loistava harrastus ja sopii kaikenikäisille. Tule kokeilemaan hyvässä seurassa tai etsimään uusia pelejä hyllyn täytteeksi. Lautapelikerho kokoontuu Virran ryhmätyötila Eepessä maanantaisin klo 17-19.

12.9.2022 Alhambra – ilmoittautumislomake

Enintään 6 pelaajaa, kesto n. 1,5 tuntia.

Kilpailevat arkkitehdit suunnittelevat omat versionsa Alhambran palatsista. Kansainvälinen projekti kärsii kuitenkin paitsi valuuttojen vaihtokurssien ongelmista, myös rajallisesta työvoimasta. Nokkelin arkkitehti pääsee ongelmista ohi ja saa rakennettua itselleen tyylikkäimmän palatsin.
Aihepiiri: historia, rakentaminen
Avainsanat: laattojen asettelu, resurssien hallinta

26.9.2022 Galaxy Trucker – ilmoittautumislomake

Enintään 5 pelaajaa, kesto n. 2 tuntia.

Avaruudessa ei tarvitse välittää aluksen virtaviivaisuudesta, jolloin alussuunnittelu on turhaa. Kuljetettavaan rahtiin voi pultata moottorin kiinni ja käyttää itse rahtia aluksena ilman ylimääräistä rakentamista. Valitettavasti kilpailu on kovaa ja samalla reitillä on muitakin kapteeneita, jotka kahmivat parhaita kappaleita omiin aluksiinsa. Nokkelat kapteenit lisäävät alukseensa myös lisälaitteita, paristoja näille, pari matkustajahyttiä ja ehkä muutaman kanuunan pahan päivän varalle. Kerää sopivat osat alukseesi, jotta saat siihen kiinnitettyä tarpeelliset osat liikkumiseen ja seikkailuun avaruudessa. Lennä aluksesi kauppareitin läpi toivoen välttäväsi meteorien ja avaruurosvojen osumat. Eheimmät alukset kuittaavat perillä palkkion.
Aihepiiri: avaruus, sci-fi, huumori
Avainsanat: laattojen asettelu, yhteiset haasteet, kaaos

10.10.2022 Small World – ilmoittautumislomake

Enintään 5 pelaajaa, kesto n. 2 tuntia.

Pieni fantasiamaailma muuttuu sotaisaksi, kun lukuisat kansakunnat tunkevat samaan aikaan paikalle perustaakseen oman valtakuntansa. Jokaisella kansakunnalla on omat etunsa, joiden avulla nämä yrittävät optimoida mahdollisuutensa voittaa muut. Kun kansakunnan voimat on levitetty liian suurelle alalle, alkaa tämä rappioitua ja pelaaja pääsee valitsemaan uuden kansakunnan taistelemaan elintilasta. Arvottavat yhdistelmät kansakuntia ja näiden vahvuuksia muodostavat välillä hullunkurisiakin vaihtoehtoja.
Aihepiiri: fantasia, strategia, huumori
Avainsanat: joukkojen hallinta, alueen hallinta

24.10.2022 Power Grid – ilmoittautumislomake

Enintään 6 pelaajaa, kesto n. 2 tuntia.
Trendikkäässä ja ajankohtaisessa pelissä kilpailevat sähköyhtiöt rakentavat sähköverkkoa valtakuntaan ja hallinnoivat voimalakapasiteettiaan täyttääkseen markkinoiden kasvavan sähköntarpeen. Valitse oikeat voimalatyypit hiilestä, öljystä, jätteistä, ydinvoimasta ja vihreästä energiasta, jotta pysyt kilpailukykyisenä ostaessasi raaka-aineita markkinoilta.
Aihepiiri: sähkö, teollisuus
Avainsanat: huutokauppa, resurssienhallinta