Lasten Pirkkasissa vieraillaan virtuaalisesti

Lasten Pirkkaset on Pirkanmaan kuntien yhteinen lastenkulttuurikuukausi, jonka aikana lastenkulttuuri näkyy ja kuuluu erityisen paljon ympäri Pirkanmaata. Helmikuussa 2021 ohjelmaa on tarjolla erityisesti virtuaalisesti vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Lasten Pirkkasten ohjelmaa on suunniteltu erityisesti 0–12-vuotiaille lapsille sekä heidän perheilleen.

Vuoden 2021 teema Käydään kylässä – etänä yhdessä kutsuu kaikkia virtuaalivierailulle Pirkanmaan eri kuntiin. Ohjelmassa on mukana työpajoja, esityksiä ja konsertteja, joihin voi osallistua omalta kotisohvalta. Virtuaalinen vierailu on luvassa esimerkiksi kuntien omissa Käydään kylässä -tapahtumissa, joissa kutsutaan kaikki pirkanmaalaiset lapset virtuaalivierailulle. Nokian tervehdyksen esittää Kankaantaan koulun musiikkiluokka 6C, joka on esitysvuorossa maanantaina 15.2.2021.

Tutustu ohjelmaan tapahtuman omilla nettisivuilla osoitteessa  www.lastenpirkkaset.fi
Huomaa, että ohjelmaa päivitetään tammi-helmikuun aikana, ja että muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.

Yhteisellä lastenkulttuurifestivaalilla tuodaan esiin Pirkanmaan eri kunnissa toteutettavaa lastenkulttuurityötä. Mukana ovat tänä vuonna Ikaalinen, Juupajoki, Kangasala, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Pirkkala, Sastamala, Tampere, Valkeakoski, Vesilahti ja Ylöjärvi. Suurin osa ohjelmasta on maksutonta.

Lasten Pirkkasia suunnitellaan ja kehitetään Pirkkaset-työryhmässä, joka koostuu kuntien kulttuurivastaavista, ja jota vetää Tampereen kaupunki.