Lasten Pirkkaset -lastenkulttuurikuukausi valloittaa Pirkanmaan helmikuussa

Pirkanmaan kuntien yhteisen lastenkulttuurikuukauden ohjelmassa on luvassa kymmeniä kiinnostavia ja innostavia kulttuuritapahtumia, joita ovat tuottaneet yksityiset toimijat, opistot, kulttuurikeskukset ja kunnat Pirkanmaalla. Ohjelma on suunnattu erityisesti 0–12-vuotiaille lapsille sekä heidän perheilleen.

Ohjelmistossa on monipuolisesti eri taiteenlajeja, ja lisäksi vuosittain nostetaan esiin yksi yhteinen teema. Vuoden 2024 teema ”Lasten Pirkkaset – kivaa kirjaimilla” kannustaa sekä lapsia että aikuisia leikkimään sanoilla, keksimään tarinoita ja eläytymään satujen maailmaan. Nyt on hyvä aika käyttää mielikuvitusta ja hypätä mukaan lukuiloon! Inspiraatio vuoden teemaan saatiin Kirsi Kunnas 100 -juhlavuodesta, jonka ohjelmistossa Pirkkaset on myös mukana.

Pirkkasten kiertävän esiintyjän Improvisaatioteatteri Snorkkelin esitys TosiSatu leikkii iloisesti sanoilla ja kirjaimilla. Tosisatu-esityksen voi kokea 23:ssa esityksessä 13:ssa eri kunnassa Pirkanmaalla, Nokialla esitykset ovat perjantaina 9.2. aamupäivällä. Snorkkeli viettää tänä vuonna myös 25-vuotisjuhlaa.

Suunnitteletko lastenkulttuuriohjelmaa helmikuulle? Mukaan ehtii vielä matkan varrellakin ilmoittamalla tapahtumatiedot Tampereen tapahtumakalenteriin, lisätietoja verkkosivuilta tai yhteyshenkilöiltä.

Lasten Pirkkasia suunnittelee ja kehittää Pirkkaset-työryhmä, joka koostuu kuntien kulttuurivastaavista, ja jota koordinoi Tampereen kaupunki.

Lisätietoja:

Lasten Pirkkaset Pirkanmaalla

Lasten Pirkkaset Nokialla

Muutokset ohjelmassa ovat mahdollisia.

Niina Niiniluoto
Lastenkulttuurin koordinaattori