Lasten ja nuorten ohjattu sisätilojen harrastustoiminta tauolle 5.4. asti

Pirkanmaa on siirtynyt koronapandemiassa kiihtymisvaiheesta leviämisvaiheeseen. Alueellinen pandemiaohjausryhmä kehottaa Pirkanmaan kaikkia sisätiloissa toimivia lasten ja nuorten harrastusryhmiä pitämään tauon 5.4. asti. Myös Nokian kaupungin sisätiloissa harrastukset ovat tauolla 5.4. saakka.

Koulujen sisätilojen harrastuskerhot ja kaupungin omat liikekalenteriryhmät jäävät tauolle, mutta koulujen iltapäiväkerhotoiminta jatkuu normaalisti. Nuorisotilat pysyvät suljettuna 5.4. saakka.

Ulkona harrastaminen on edelleen mahdollista, kunhan noudatetaan OKM:n ja THL:n yhteistä turvallisuusohjetta. Lääkinnällinen kuntoutus sekä OKM:n määritelmän mukainen ammattilais- ja maajoukkueurheilu voivat jatkua kaupungin tiloissa.

Kaupunki suosittelee, että nokialaiset yksityiset toimijat noudattavat omassa toiminnassaan pandemiaohjausryhmän kehotusta harrastustauosta.

Lasten ja nuorten harrastustoiminnan keskeyttämisestä kaupungin sisätiloissa sekä nuorisotilojen kiinni pysymisestä päätti Nokian perusturvalautakunta ylimääräisessä kokouksessaan 17.3.

Lisätiedot medialle:
vapaa-aikajohtaja Asta Engström, 040 7799 068