Lasten ja nuorten linkkivinkit!

Kaipaatko vinkkejä lasten ja nuorten liikuntaan poikkeustila-aikoina?

Lapselle liikkuminen on luontaista ja sitä tulee huomaamatta leikkiessä ja harjoitellessa uusia taitoja. Liikutko kuitenkaan riittävästi, saadakseen siitä myös terveyshyötyjä tulevaan elämään? Alle kouluikäisten lasten tulisi suosituksien mukaan liikkua päivän aikana ainakin kolme tuntia , joista vähintään 1h vauhdikkaasti. Kouluikäisten (7-18-vuotiaiden) lasten ja nuorten taas tulisi liikkua päivän aikana vähintään 1-2h, joista puolet reippaasti. Lisätietoja lasten ja nuorten liikuntasuosituksista saat halutessasi täältä: Varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suositukset & Lasten ja nuorten fyysisen aktiivisuuden suositukset. Lasten ja nuorten liikuntasuosituksia ollaan päivittämässä vuoden 2020 aikana, tilannetta voit seurata tästä: UKK-instituutti.

Poikkeustila-aikoina etäkoulupäivässä saatta välitunnit välilä unohtua, mutta niiden pitäminen olisi kuitenkin erittäin tärkeää mm. muistamisen ja keskittymiskyvyn kannalta. Liikkuminen opiskelun välissä edistää merkittävästi oppimista. Jo vartin liikkumisella jaksat yleensä keskittyä ainakin 45minuuttia seuraavaan tehtävään. Välitunteja normaaliin koulupäivään ei siis ole laitettu ’turhaan’. Muista hyödyntää myös huikeat kevätsäät, sillä ulkona liikkuminen virkistää aivoja entisestään!

Linkkivinkkejä:

Suomen latu – liikettä kotikouluun

Youtube, instagram & facebook: @välkkärivinkki

Youtube: voimisteluliitto, välkkäritreenit

Onko Move! -mittaukset vielä edessä tulevina lukuvuosina? Nyt on hyvää aikaa aloittaa niiden harjoittelu omatoimisesti:

Move! – alkulämmittely

Move!-treenit

@Vantaaliikkuu ->helppoja ja hauskoja vinkkejä päivittäiseen puuhasteluun.

@Smartmoves (instgram, youtube, facebook, smartmoves.fi): Breikin tarpeessa?

Kiinnostaako palloilu? Omatoimiharjoitteluun oivia vinkkejä tarjoaa: Nokian palloseuran juniorit.

Vinkkejä voimistelun omatoimiharjoitteluun: @pyry-voimistelu

Haluatko opetella jonglööraamaan? Kurkkaa Taikuri-jonglööri Janne Mustosen vinkit.

Vinkkejä opiskelun tauottamiseen voit kurkata klikkaamalla alla olevaa kuvaa:

Ei muutakun vinkit taskuun ja menoksi!