Lapsiperheille avautuu matalan kynnyksen palveluohjausnumero

Nokian kaupungin perhepalveluissa otetaan 7.3.2022 käyttöön uusi palveluohjausnumero lapsiperheitä varten. Palveluohjaukseen voi soittaa, jos lapsen tai perheen tilanne mietityttää tai jos tarvitsee tukea tai apua haastavaan elämäntilanteeseen.

Lapsiperheiden asiakasohjauspolku sosiaalipalveluihin.

Nokian kaupungin perhepalveluissa otetaan 7.3.2022 käyttöön uusi palveluohjausnumero lapsiperheitä varten: 040 8285 277. Palveluohjaukseen voi soittaa, jos lapsen tai perheen tilanne mietityttää tai jos tarvitsee tukea tai apua haastavaan elämäntilanteeseen. Palveluohjauksessa kartoitetaan tilannetta yhdessä perheen kanssa ja ohjataan tarvittaessa oikean avun ja tuen piiriin. Palveluohjauksesta saa myös ohjausta ja neuvontaa lapsiperheiden palveluihin liittyen. Kasvatus- ja perheneuvonnan omaa ajanvarausnumeroa ei ole enää käytössä, joten myös kasvatus- ja perheneuvonnan palveluun hakeudutaan jatkossa palveluohjauksen kautta.

Palveluohjauspuhelin palvelee pääsääntöisesti virka-aikaan, mutta parhaiten työntekijän tavoittaa maanantaista perjantaihin klo 10-12. Jos puheluun ei pystytä vastaamaan, palveluohjauksen työntekijä soittaa yhteydenottajalle takaisin 1-3 arkipäivän kuluessa. Kiireellisissä, akuuteissa kriisitilanteissa perheitä palvelee lastensuojelupäivystys.

Palveluohjaukseen saa yhteyden myös sähköisen Pyydä apua -lomakkeen kautta. Lomakkeella lapsi, nuori tai vanhempi voi jättää yhteystietonsa, ja perhepalveluiden työntekijä on häneen yhteydessä 1-3 arkipäivän kuluessa yhteydenotosta.

Lisätietoja: Maria Antikainen, kehittäjäsosiaalityöntekijä, maria.antikainen@nokiankaupunki.fi