Kutsu Naamiohuvit-näyttelyn avajaisiin Virran lastenosastolle

Kirjasto- ja kulttuuritalo Virran lastenosastolla avautuu Naamiohuvit-niminen näyttely maanantaina 4.12.2023 klo 17. Ohjelmallisiin avajaisiin on vapaa pääsy.

Näyttely on avoinna kirjaston aukioloaikojen mukaisesti joulukuun loppuun asti.

Nokialaiset lapset ovat luoneet näyttelyä varten omia voimaeläimiään, jotka ovat syntyneet Naamiohuvit-taidetyöpajoissa. Niihin osallistui syksyn aikana 7–10-vuotiaita lapsia. Lapset kokoontuivat kymmenen kertaa syksyllä 2023 MLL:n Perhetalo Tuutikissa. He toteuttivat voimaeläinhahmojaan kuvataiteen, draaman ja valokuvan keinoin.  Lasten kanssa työpajoja on toteuttanut Kulttuuriosuuskunta Kiidon työryhmä, johon kuuluvat valokuvaaja Susanna Lyly, kuvataiteilija Katja Villemonteix ja nukketeatteritaiteilija Jyrki Tamminen. Nämä työpajoissa syntyneet valokuvat, naamiot ja valomaalaukset pääsevät esiin Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa.