Kulttuuritempauksilla ohjelmaa yhdistysten tapahtumiin

Kulttuurin kehittämishanke Operaatio Pirkanmaa tuo kuntiin myös kulttuuriohjelmaa. Tämän vuoden Kulttuuritempaukset päätettiin Nokialla antaa yhdistysten käyttöön joko osaksi omia tapahtumia tai erillisinä yhdistysten järjestäminä tilaisuuksina. Luvassa onkin syksyn aikana esimerkiksi lastenmusiikkia ja -teatteria ja Knuutilan kekrijuhlan tulishow.

Kulttuuritempaukset täydentävät yhdistysten ohjelmaa Nokialla seuraavasti:

• Lasten musiikkiteatteriduo Mimi ja Kuku esiintyy Nokian Mammat ry:n suurella syyskirppiksellä. Tapahtuma järjestetään Kerholassa sunnuntaina 24.9. klo 14 – 17, Mimi ja Kuku esiintyvät klo 15.30. Mimi ja Kuku on vuonna 2003 perustettu Suomea kiertävä duo, jonka esitysten pohjalta on tehty myös suosittu TV-sarja Pikku Kakkoseen.
  • Ultra Vixen Hooptroop -tulishow nähdään Siuro-Seura ry:n järjestämässä Kekrijuhlassa Knuutilassa lauantaina 7.10. Tuliesitys luo eteeristä ja mystistä tunnelmaa pimenevässä illassa. Esityksessä käytetään erilaisia tulivälineitä sekä koreografioitua tulitanssia.
  • Myös Roskaduon hilpeää ja mukaansatempaavaa musiikkia kuullaan Knuutilan Kekrijuhlassa 7.10. Yhtyeen soittimista iso osa on erilaisista roskista ja kierrätysmateriaaleista rakennettuja. Konsertit ovat toiminnallisia sisältäen yhdessä tehtyä liikettä ja laulua.
  • Teatteri Mukamaksen lapsille suunnattu Joulu on jo ovella -esitys nähdään Nokialla joulukuussa. Tilaisuuden järjestää MLL:n Nokian yhdistys ry., seuraa yhdistyksen tiedotusta aiheesta ja mahdollisista paikkavarauksista.
  • Lasten suuren joulujuhlan kulttuuritempausosuus vahvistuu syksyn aikana. Tapahtuman järjestää Nokian Mammat ry. Kerholassa lauantaina 2.12.
  • Kulttuuritempaus Nokian Yrittäjät ry:n yleisötilaisuudessa vahvistetaan syksyn aikana.

Ohjelma oli kulttuuri- ja kansalaisjärjestöjen haettavissa Pirkanmaan kulttuuripankin valikoimasta elokuussa. Hakua koordinoi kaupungin kulttuuripalvelut.

Lisätietoja:

Pia Keltti
kulttuurikoordinaattori
Nokian kaupungin kulttuuripalvelut
pia.keltti(a)nokiankaupunki.fi

Operaatio Pirkanmaa
Operaatio Pirkanmaa on alueellinen kulttuurin kehittämishanke vuosina 2022–2024. Tampereen kaupungin vetämässä hankkeessa on mukana Nokian kaupungin lisäksi 18 muuta kuntaa. Lisätietoa ja ajankohtaiset kuulumiset hankkeesta verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa @OperaatioPirkanmaa. Voit myös tilata hankkeen uutiskirjeen sähköpostiisi.

Kuva: Ultra Vixen Hooptroop