Kulttuuripolku tuo Lauri Schreckin konsertit kouluille

Lauri Schreck esiintyy Nokialla kaikissa kouluissa 24.-28.9. ja 29.10.-1.11.. Multi-instrumentalistin tuo Nokialle kaupungin kulttuuripalvelut yhdessä Konserttikeskuksen kanssa. Konsertit järjestetään osana Nokian Kulttuuripolkua ja ne ovat siten kaikille koululaisille maksuttomia.

Lauri Schreck on helsinkiläinen multi-instrumentalisti, lauluntekijä ja pedagogi, joka on noussut tunnetuksi huikeilla live-esiintymisillään niin Talent Suomi -ohjelmassa kuin lukuisissa muissa ohjelmissa ja tapahtumissa ympäri Suomea. Lauri on päivittänyt perinteisen suomalaisen kansallissoittimemme kanteleen nykypäivään yhdistäen sitä moderniin pop-soundiin. Laulun ohella Laurin instrumentteja ovat kantele, kosketinsoittimet, rumpupadi ja kitara, ja hänen ainutlaatuinen tapa toteuttaa livenä kaikki biisit hyödyntäen nk. luuppaustekniikkaa tekee esityksestä myös erityisen viihdyttävän ja monipuolisen. Konsertin miksauksesta vastaa Niko Laasonen.

Nokian kaupunki on ollut pitkään Konserttikeskus ry:n yhteistyökumppani. Konsertti joka kouluun -toimintamallissa mukana olevat koululaiset pääsevät kouluvuosiensa aikana nauttimaan korkeatasoisista, musiikin eri tyylilajeja edustavista konserteista. Nokialla ovat vierailleet mm. Anssi Tikanmäen Orkesteri (Suomi100, Maisemakuvia Suomesta), Juurikadun orkesteri (kansanmusiikki), Black Motor (jazz), Kauhukakara (jazz/kansanmusiikki) ja Pape ja Kasumai (Senegal, Togo, Gambia). Teemana ovat myös olleet mm. barokkimusiikki, Oskar Merikanto sekä Jean Sibeliuksen 150-vuotisjuhlavuosi, jolloin Nokialla esiintyivät maailman nimekkäimpiä konserttilavoja kiertävät Jussi Makkonen, sello ja Nazig Azezian, piano.

Nokian Kulttuuripolku on lasten ja nuorten taide- ja kulttuurikasvatusta osana varhaiskasvatus-, esiopetus- ja koulupäivää. Kulttuuripolkua toteuttavat Nokian kaupungin kulttuuri- ja kirjastopalvelut, varhaiskasvatus ja perusopetus, toimintaa koordinoi kaupungin kulttuuripalvelut.

Lisätietoja:
Nokian kaupungin kulttuuripalvelut p. 040 133 4101, kulttuuri@nokiankaupunki.fi