Kulttuuripolku: Teatteri Mukamas kiertueella päiväkodeilla

Teatteri Mukamaksen kiertue Nokian päiväkodeilla on alkanut tänään, esityksiin on kutsuttu mukaan kaikki päiväkodit ja perhepäivähoitajat. Hiirulainen ja suuri seikkailu on riemukas esitys, joka yhdistelee sirkusta, tanssia ja nukketeatteria. Kiertue järjestetään osana vuosittaista Nokian kulttuuripolun varhaiskasvatukselle suunnattua ohjelmaa.

Hiirulainen on ystäviensä kanssa retkellä. Yhtäkkiä kumi puhkeaa pyörästä ja matkanteko vallan pysähtyy. Tästä alkaa Hiirulaisen Suuri seikkailu. Miten ystävykset ratkaisevat pulman? Onnistuvatko he paikkaamaan renkaan? Ja mitä sillä välin tapahtuu? Kaiken ikäisille sopiva riemukas esitys yhdistelee sirkusta, tanssia ja nukketeatteria. Hiirulainen ja Suuri seikkailu on osa Teatteri Mukamaksen suosittua sarjaa Hiirulaisen tarinoista. Teatteri Mukamas on vuonna 1979 perustettu ammattinukketeatteri, jonka idyllinen kotinäyttämö sijaitsee Tampereen Pispalassa.

Hiirulainen ja Suuri seikkailu -esityksiä järjestetään Nokialla 26.9. – 11.10. seitsemällä eri päiväkodilla, joissa vierailevat myös muut lähistöllä olevien päiväkotien ryhmät sekä perhepäivähoidossa olevia lapsia. Nokian kulttuuripolun ohjelmassa on vuosittain kiertue, jonka järjestelyistä vastaa kaupungin kulttuuripalvelut. Esityksiin pääsevät siten osallistumaan mahdollisimman monet lapset. Kulttuuripolku on varhaiskasvatuksen ja kulttuuri- ja kirjastopalvelujen yhteistyötä, joka etenee varhaiskasvatuksessa teemavuosittain. Ohjelmaa suunnitellaan yhdessä kulttuurivastaavien kanssa, ja se muovautuu jokaisessa yksikössä omanlaisekseen. Kulttuuripalvelut koordinoi yhteistyötä.

Lisätietoja:

Pia Keltti