Kitarataituruutta Knuutilan kartanossa

Lämminhenkinen kitarakonsertti järjestetään Knuutilan kartanossa, Siurossa. Maanantaina 3.6. klo 19 kuultavassa konsertissa taituroi bulgarialainen George Dimitrov ja englantilainen Emmanuel Sowicz. Konsertti on osa 15. Tampere Guitar Festivalia ja se järjestetään yhteistyössä Nokian kaupungin ja Knuutilan kartanon kanssa.

George Dimitrov soitossa hehkuu syvä musiikkitraditioiden ymmärrys ja hän tulkitsee kappaleita näiden omista lähtökohdista käsin. Emmanuel Sowiczin soittoa voi sen sijaan parhaiten kuvata fantasiamaiseksi seikkailuksi ja täsmälliseksi tekniikaksi. Molemmat soittajat ovat moninkertaisia kitarakilpailuiden voittajia, jonka johdosta heidät on nimetty EuroStrings-artisteiksi. Tämän lisäksi Dimitrov on palkittu Olga Kamburova palkinnolla 2017, joka myönnetään Bulgarian vuoden muusikolle. Sowiczia on hehkutettu kitaramusiikin uudeksi tähdeksi muun muassa Chilen lehdistössä. Konsertin ohjelmisto koostuu Bachin, Castelnuevo-Tedescon, Molinaron, Rodrigon, Takemitsun ja Merzin teoksista.

Kitara soi eri puolilla Pirkanmaata
Viikon kestävä kitarafestivaali järjestetään 3.-9.6. ja sen tämän vuoden päätapahtumapaikka on Tampereen Musiikkiakatemia. Juhlavuottaan viettävän tapahtuman pääesiintyjiä Korhosen lisäksi ovat kitaran pioneerit Assad Brothers Brasiliasta ja fingerstylen taitajat Frank Vignola ja Vinnie Raniolo Yhdysvalloista. Konserttien lisäksi ohjelmassa on kitarakursseja, luentoja ja toista kertaa järjestettävä Suomen kitarakilpailu, johon osallistuu liki 50 kilpailijaa Suomesta ja maailmalta.

Katso Tampere Guitar Festivalin koko ohjelmisto.

Lisätietoa www.tgf.fi