Kirjastosta voi lainata nyt myös ukulelen

Nokian kaupunginkirjasto on saanut PIKI-musiikkihankkeen lahjoittamana ukulele-soittimen suojapusseineen lainattavaksi kokoelmaansa. Laina-aika on 4 viikkoa.

Ukulele on lainattavissa ja varattavissa Nokian pääkirjastosta, p. 050-395 8825. Tehdessäsi puhelimitse varausta ukuleleen, huomioitahan, että noutopaikka on aina Nokian pääkirjasto. Soittimet ovat muissakin Pirkanmaan kirjastoissa lähtökohtaisesti samalla periaatteella lainattavissa ja varattavissa, koska emme halua lähettää niitä kuljetettavaksi kylmään ja mahdollisesti kosteaan autoon, jossa kuljettaminen heikentäisi varmasti soitettavuutta ja lyhentäisi soitinten käyttöikää. Lisäksi olisi se riski että soitin menee kuljetuslaatikossa rikki. Käsittelethän soitinta varoen myös kotona, etkä anna sitä pienen lapsen käsiin. Myös kirjastomme lainattavien liikuntavälineiden lainaus ja palautus tapahtuu vastaavasti pääkirjastossa.

Kirjastosta löytyy myös soitonoppaita sekä nuotteja tukemaan ukuleleharrastusta. Myös Youtubesta löytyy kätevästi eri instrumenttien viritysohjeita hakusanoilla (kyseinen soitin) + tuner tai tuning. Niitä on helppo käyttää myös älypuhelimella missä vain. Toivomme asiakkaillemme iloisia soittohetkiä ukulelen parissa!