Kirjaston Nokia-viikko

Nokia-viikkoa vietetään toukokuussa 19.-27.5.2018. Kotikaupungin nimikkoviikko on kaikkien nokialaisten yhteinen tapahtuma, jonka ohjelman tuottamiseen osallistuu vuosittain lukuisa joukko yhteistyökumppaneita. Kirjaston Nokia-viikko polkaistaan käyntiin lauantaina 19.5. pelipäivän merkeissä. Kirjastossa tapahtuu muutenkin, sillä voit Nokia-viikolla mm. osallistua pelipäivään ja kokeilla roolipelaamista, oppia onnistuneista kasvivalinnoista kotipihalla, kuulla miehiä satuja lukemassa tai tavata kirjastoauton Nokian messuilla.

La 19.5. klo 10-14.30 Pelipäivä
 Nokian pääkirjasto, Nuijamiestentie 9. Peliaiheinen tapahtumapäivä kaiken ikäisille! Päivän aikana on mahdollisuus tutustua erilaisiin pelaamisen muotoihin ja nauttia pelejä ja pelaamista käsittelevästä puheohjelmasta. Kokeile myös ohjattua roolipelaamista. Lisätietoja pelipäivästä tapahtuman facebook-sivulla.

Ke 23.5. klo 17-18.30 Puutarha-ilta
Nokian pääkirjasto, Nuijamiestentie 9. Puutarhuri Virpi Hannuksela opastaa klo 17-18 onnistuneisiin kasvivalintoihin omaan kotipihaan. Aikaa on varattu myös kysymyksille. Koko päivän ajan on toiminnassa Taimien vaihtotori, johon voi tuoda ylimääräiset taimet ja löytää tilalle ehkä jotain uutta. Vaihtotori toimii periaatteella ”tuo tullessas vie mennessäs”.

To 24.5. klo 9.30-10 Äijä-satutunti
Nokian pääkirjasto, Nuijamiestentie 9. Satuja kirjastossa lukevat tällä kertaa miehet, sillä tutkimusten mukaan innostava miehen malli on yksi tärkeimmistä keinoista, joilla varsinkin pojat saadaan kiinnostumaan kirjoista. Siksi miehiä pyydetään nyt olemaan se lukeva aikuinen, joista lapsi voi  ottaa mallia.

La 26.5. klo 10–17 Messut Nokialla
Nokian jäähallit, Hinttalankatu 6. Messuilla viihtyvät kaikenikäiset, näytteilleasettajien ja runsaan ohjelman parista löytyy jokaiselle jotakin. Myös kirjastoauto on mukana messuilla.

Katso koko messuohjelma ja aikataulut Messut Nokialla -tapahtuman kotisivuilta  sekä koko Nokia-viikon ohjelma Visit Nokia -sivustolta.