Kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa tehdään tilamuutoksia kesällä

Tilamuutokset koskevat muun muassa asiakaspalvelutiskejä sekä monitoimihuonetta.

Kuvituskuva: lehtiosasto Virran 3. kerroksessa.

Kirjaston pääsisäänkäynnin asiakaspalvelu siirtyi 3. kerrokseen

Kahvilan yhteydessä olevan kirjaston asiakaspalvelutiskin tilalle rakentuu kesän aikana viihtyisä sanomalehtien lukunurkkaus. Virran yleisinfo palvelee jatkossakin 2. kerroksen lasikopissa.

Kassapalvelut löytyvät 3. kerroksesta.  Asiakkaita palvellaan myös lastenosastolla 2. kerroksessa. Omatoimiasiointiin liittyvissä ongelmissa voi koputtaa myös palautusautomaatin vieressä olevaan oveen, josta löytyy henkilökuntaa auttamaan. Hyvinvoinnin ja vapaa-ajan asiakaspalvelupiste on tutulla paikalla 1. kerroksessa. Kahvila on suljettuna remontin vuoksi 6.6.-12.6.

Lastenosaston monitoimitilan muutostyöt aloitettiin viime viikolla

Myös lasten ja nuorten osaston yhteydessä olevassa 2. kerroksen monitoimitilassa tehdään muutostöitä kesän aikana. Aikaisemmin nuorisopalveluiden käytössä ollut tila muokataan lastenkulttuurin toiminnoille. Tilassa tullaan järjestämään päivähoidon ja koulujen ryhmille suunnattua ohjelmaa sekä näyttelytoimintaa yhteistyössä kirjaston ja kulttuuripalveluiden kanssa

Miksi muutoksia tehdään?

Kirjasto- ja kulttuuripalvelupäällikkö Marjo Soinisen mukaan muutoksien syinä ovat aiemmin nuorisopalveluiden käytössä olleen tilan muuttaminen kirjasto- ja kulttuuripalveluiden käyttöön sopivaksi, kirjaston asiakkaiden toiveet lehtien lukumahdollisuudesta kahvilan yhteydessä sekä omatoimikäytön laajentamiseen liittyvät tilajärjestelyt.

“Virran asiakkaiden kannattaa varautua siihen, että muutostyöt voivat aiheuttaa hetkellisesti melu- sekä pölyhaittoja kesäkuussa”, toteaa Soininen.

Lisätietoja:

Marjo Soininen