Kesätyöntekijöiden rekrytoinnit viivästyvät edelleen

Nokian kaupunki haki tänä vuonna noin 70 kesätyöntekijää ja harjoittelijaa erilaisiin avustaviin tehtäviin. Hakuaika päättyi maaliskuussa, ja rekrytointiprosessin oli tarkoitus päättyä huhtikuun loppuun mennessä. Aiemmasta tiedosta poiketen, kesätyöntekijöiden rekrytointi ratkeaa vasta toukokuun loppuun mennessä.

Kesäopas opastaa Hinttalan kotiseutumuseossa. Taustalla takka ja etualalla asiakas.

Koronavirustilanne ja poikkeusolot edellyttävät kesätyöntekijöiden työllistämisen uudelleenarvioinnin. Pandemiasta johtuen kaupungin toimintaan on tullut merkittäviä muutoksia, ja osalla kaupungin työntekijöistä työnteko on keskeytynyt. Kaupunki kävi YT-neuvottelut, ja henkilöstöä joudutaan lomauttamaan, osa-aikaistamaan ja siirtämään toisiin tehtäviin.

Toukokuun kuluessa selviää, onko kesätyöntekijöiden työllistäminen mahdollista. Kesätöihin vaikuttavat myös valtioneuvoston asettamat rajoitukset ja niiden voimassaolo.

Kaupunki kiittää nuoria kesätyöhakemuksista ja toivoo nuorilta edelleen kärsivällisyyttä. Kesätyöpaikkojen tilanteesta tiedotetaan uudestaan kaupungin verkkosivuilla 31.5. mennessä.