Kesäkauden Nokia-opastukset sopivat niin paikallisille kuin matkailijoillekin

Kesäkauden kaikille avoimet opastuskierrokset käynnistyvät tällä viikolla. Luvassa paikallishistoriaa, romantiikkaa, sateenkaarevaa näkökulmaa, suuria persoonallisuuksia ja ehkä muutama kummituskin!

Opastuksille ei ole ennakkoilmoittautumista, tule paikalle noin 10 minuuttia ennen alkamisajankohtaa. Kävelyopastuksille kannattaa varata sään mukainen vaatetus ja vesipullo.

5.6. klo 17.30 Ulos kaapista: taidenäyttely sateenkaarevin silmälasein, 1h. Sijainti Taidetila Romu, kirjasto- ja kulttuuritalo Virta, esteetön.

12.6. klo 17 Kävelyopastus: Tehtaiden Nokia, 1h. Lähtöpaikka: Nokian rautatieasema, esteetön.

15.6. klo 13 Kävelyopastus: Linnavuoren taajamassa, 2h. Lähtöpaikka Linnavuoren uimaranta, parkkipaikka, Miharintie

26.6. klo 17 Matias ja Anni Stark – nokialaiset edelläkävijät, 1h. Taidetila Raami, kirjasto- ja kulttuuritalo Virta, esteetön.

10.7. klo 14 Kävelyopastus: Pitkäniemen sairaala-alue – hoitofilosofiaa ja puutarhakulttuuria, 2h. Lähtöpaikka: Pitkäniemen päärakennuksen edusta.

17.7. klo 18 Knuutilan kartano osana Siuron alueen historiaa, 2h. Lähtöpaikka Lukkisalmentie 49.

31.7. klo 18 Kävelyopastus: Matka menneisyyteen – Nokian vanha hautausmaa, 1h. Lähtöpaikka Nokian kirkon edestä, Pirkkalaistie 22.

18.8. klo 14 Kävelyopastus: Pitkäniemen hautausmaa historia ja Maatialan harju, 2h. Lähtöpaikka Pitkäniemen hautausmaan portti, Sarpatintie 56.

Opastukset tuottaa Nokian ja Pirkkalan matkailuoppaat ry.

Kuva: Nokian kaupungin kulttuurihistorialliset kokoelmat

Lisätiedot: Hanna Westman, museo- ja kokoelma-amanuenssi, 044 4860 979, hanna.westman@nokiankaupunki.fi