Kaupunkilaiset osallistuivat innokkaasti Nokia-viikolle

Sunnuntaina 26.5. päättynyt Nokia-viikko innosti liikkeelle runsaat 10 200 kävijää. Nokialla 18.-26.5.2019 järjestetyn, yhteisöllisen kevätfestivaalin ohjelmassa oli kaikkiaan 112 tapahtumaa tai aktiviteettia, joissa yleisöllä oli tilaisuus tutustua nokialaisiin harrastusmahdollisuuksiin, palveluihin, kulttuuritarjontaan, historiaan ja mielenkiintoisiin paikkoihin.

Pasi Heino laulaa ja soittaa kitaraa.

Loppuviikon sateinen sää verotti kävijämääriä jonkin verran erityisesti ulkoilmatapahtumissa. Yleisömäärällisesti viikon aikana suosituimpia tilaisuuksia olivat Nokian Urheiluautoilijoiden peräkonttikirppis ja rompetori (1000), Pirkkalaistorin kevätmarkkinat (1000), vesihuvipuistoradat uimahallissa (645), Puropuiston päiväkodin Ihana päivä -orkesterin lastenkonsertit (550), katujuna-ajelut (480), Nokian Ammattiautoilijoiden Rekkahulinat (400) ja Poutunpuistossa yhteistyössä Nokian Mammojen kanssa järjestetty koko perheen Puistonvaltaus (400).

Myös Pirkkalaistorin peräkonttikirppis (300), paloaseman avointen ovien päivä (280), BC Nokian Siivouspäivä (250), Musiikkikoulu Onnin (240) kevätkonsertti, kuntoliikuntatapahtuma Nokian Kymppi (220) sekä Nota Benen ja Nokia Big Bandin yhteinen puistokonsertti Poutunpuistossa (180) saivat yleisön liikkeelle.  Kävijämäärät perustuvat tapahtumajärjestäjien omaan ilmoitukseen.

Viikon aikana Nokian eri kohteissa järjestetyt opastetut kävelykierrokset ja kiertoajelut houkuttelivat paljon yleisöä. Ensimmäistä kertaa Nokia-viikolla järjestetyt katujuna-ajelut ilahduttivat erityisesti lapsiperheitä ja kaikki lähdöt varattiinkin loppuun jo etukäteen.

Järjestöt ja yhteisöt viikon toteuttajina
Viikon huomattavan runsaan ohjelman tekee mahdolliseksi nokialaisten yhdistysten ja yhteisöjen aktiivinen osallistuminen tapahtumakokonaisuuden toteutukseen. Nokian kaupunki kutsuu järjestöjä ja asukkaita mukaan tuottamaan ohjelmaa viikolle ja tarjoaa tiloja maksutta yleisölle avointen tapahtumien järjestämiseen viikon aikana. Kaupunki vastaa myös tapahtumaviikon tiedotuksesta ja koordinoi kokonaisuutta.

”Nokialla on iso joukko aktiivisia järjestöjä, jotka tarttuvat yhteisiin tapahtumahaasteisiin innokkaasti.”, kertoo kulttuurikoordinaattori Erika Honkanen.

”Kulttuuripalvelut kiittää lämpimästi kaikkia viikon toteutukseen osallistuneita asukkaita, yhteisöjä ja yrityksiä, jotka mahdollistivat omalla, arvokkaalla panoksellaan jälleen runsaan ja monipuolisen ohjelman Nokia-viikon osallistujille”, Honkanen kiittelee.

Yleisöpalautteesta eväitä ensi vuoden tapahtumien suunnitteluun
Jo saadun yleisöpalautteen perusteella Nokia-viikon parasta antia ovat ohjelman monipuolisuus ja tapahtumien maksuttomuus. Nokian kaupungin verkkosivuilla on avoinna 7.6. saakka verkkokysely, jossa yleisö voi antaa palautetta Nokia-viikon ohjelmasta.

Vastaa verkkokyselyyn