Kaupunginvaltuuston kokous pidetään maanantaina 12.6. kello 18.00 – kokousta edeltää kyselytunti kello 17.45

Nokian kaupunginvaltuusto kokoontuu maanantaina 12. kesäkuuta kello 18 alkaen. Ennen kokousta, kello 17.45 järjestetään kyselytunti, jossa valtuutettu esittää kysymyksen strategisesta yleiskaavasta sekä kaavoitusprosessista. Kyselytunnilla valtuutetun esittämään kysymykseen vastaa kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi.

Yleisö voi seurata sekä kyselytuntia että kokousta paikan päällä valtuustosalissa (osoitteessa Harjukatu 23) tai suorana lähetyksenä kaupungin YouTube-kanavalla. Tekstitetty video ladataan YouTubeen kahden viikon kuluessa lähetyksestä.

Esityslistalla muun muassa uuden uimahallin paikka

Kaupunginvaltuusto päättää maanantain kokouksessa muun muassa vuoden 2022 tilinpäätöksestä, lisämäärärahasta Elenia Oy:n kanssa yhteisrakentamisena toteutettavaan katuvalaisinten uusintaan, eVaka-järjestelmän käyttöönotosta varhaiskasvatuksen tulosalueella, Orelinkadun (6 – 8) ja Nokian matkakeskuksen asemakaavaehdotuksista sekä uuden uimahallin sijainnista. Lisäksi valtuusto päättää kaupunginvaltuuston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajien sekä kaupunginhallituksen valinnasta toimikaudelle 2023 – 2025.

Koko esityslista on luettavissa verkossa: kaupunginvaltuuston 12.6. kokouksen esityslista.

Kaupunki julkaisee kokouksen päätöstiedotteen kaupungin verkkosivuilla Ajankohtaiset-osiossa tiistaina 13.6. Pöytäkirja päivitetään verkkoon perjantaina 16.6.