Kasvomaskit käyttöön kaikissa Nokian kouluissa

Pirkanmaan alueellinen pandemiaohjausryhmä suosittelee kirurgisen kasvomaskin käyttöä koulun sisätiloissa ja koulukuljetuksissa peruskoulujen oppilaille 1. luokasta lähtien sekä edelleen toisen asteen oppilaille. Nokian kaupungin kouluissa noudatetaan suositusta.

Liitutaulun päälle on aseteltu kasvomaski sekä värikyniä ja muita koulutarvikkeita.

Nokian peruskouluissa kirurgiset kasvomaskit otetaan käyttöön kaikilla luokka-asteilla. Maskeja toimitetaan kouluihin mahdollisimman pian. Koulut vastaavat maskien jakamisesta ja käytön ohjeistamisesta oppilaille.

Urheilulajien kilpailu- ja ottelutoiminta keskeytetään

Pirkanmaan alueellisen pandemiaohjausryhmän mukaan urheilulajien kilpailutoimintaa ei suositella tammikuun 2022 aikana. Kilpailu- ja ottelutoiminta on keskeytetty Nokian kaupungin hallinnoimissa liikuntatiloissa 31.1.2022 asti.

Aluehallintoviraston päätöksen mukaisesti koronarajoitukset jatkuvat Pirkanmaalla ja rajoitukset tilojen käytöstä ovat voimassa 21.1.2022 saakka. Vuonna 2003 ja sen jälkeen syntyneiden lasten ja nuorten harrastustoiminta ja nuorisotilojen ohjattu toiminta voivat jatkua. Harrastuksissa suositellaan toimintaa pienryhmissä.

Nokian uimahalli ja jäähalli pysyvät suljettuna 21.1. saakka lukuun ottamatta lasten ja nuorten harrastustoimintaa sekä lääkinnällistä kuntoutusta. Kaupungin kuntosalit ovat avoinna yksityishenkilöille siten, että Yrittäjäkadun kuntosali on avoinna normaalien aukiolojen puitteissa ja uimahallin kuntosali arkisin klo 8–16. Kuntosalilla on noudatettava turvavälejä ja hygieniaohjeita. Aikuisten ohjattu ryhmätoiminta on kuntosaleissa ja sisäliikuntatiloissa kiellettyä.

Yksityistilaisuuksiin enintään 10 henkilöä

Pirkanmaan alueellinen pandemiaohjausryhmä suosittelee yksityistilaisuuksien rajaamista korkeintaan kymmeneen henkilöön. Yksityistilaisuuksien järjestäjien on kiinnitettävä erityistä huomiota turvaväleihin ja hygieniasääntöihin.

Lisätiedot:
Kari Lähde, johtava rehtori, p. 040 133  4797