Itsenäisyyspäivän kunniakäynnit sankarihaudoilla toimitetaan ilman yleisöä

Itsenäisyyspäivän kunniakäynnit sankarihaudoilla ja vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkeillä toimitetaan Nokian seurakunnan, Nokian kaupungin, veteraani- ja reserviläisjärjestöjen sekä nuorisovaltuuston toimesta.

Nokian kirkoissa ei järjestetä yleisölle avoimia jumalanpalveluksia itsenäisyyspäivänä 6.12., vaan pääkirkolta tehtävä videotallenne on katsottavissa Nokian seurakunnan YouTube-tilillä su 6.12. klo 13.

Reserviläisjärjestöjen kunniavartio Nokian pääkirkon sankarihaudalla. Kuvassa seisoo kaksi miestä maastopuvuissa sankarihaudalle lasketun seppeleen molemmin puolin.

Kunniakäynnit sankarihaudoilla toimitetaan ilman yleisöä

Nokian pääkirkon sankarihaudalla järjestettävän muistohetken puheen pitää kaupunginvaltuutettu Marko Asell. Tilaisuuteen osallistuvat ainoastaan seppelepartioiden edustajat. Seppelepartioihin sankarihaudoilla sekä vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä ja Eino Oskari Nurmisen haudalla osallistuvat kirkkoherra Lauri Salminen, kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi, 1. varapuheenjohtaja Arja Laitinen ja 2. varapuheenjohtaja Kaisa Räsänen, Jorma Kuoppala veteraanijärjestöjen edustajana sekä Silja Asikainen Nokian nuorisovaltuuston edustajana. Nokialaiset reservijärjestöt (NRAu ja NRU) järjestävät sankarihaudoilla kunniavartion.

Tottijärven ja Suoniemen kirkoilla kunniakäynnit sankarihaudoilla toimittavat pastori Timo Uotila, kaupunginhallituksen varajäsen, kaupunginvaltuutettu Raija Nurminen ja kaupunginhallituksen varajäsen, kaupunginvaltuutettu Janne Siuvo sekä Kimmo Kouhia ja Pentti Ala-talja veteraanijärjestöjen edustajina.

Tallenne jumalanpalveluksesta ja muistohetkestä pääkirkon sankarihaudoilla on katsottavissa su 6.12. klo 13 alkaen osoitteessa Nokian seurakunnan YouTube-kanavalla.