Itsenäisyyspäivää vietetään yhteisessä juhlassa – puhujavieraana Jussi Lähde

Nokian kaupunki järjestää 6.12. perinteikkään itsenäisyyspäivän juhlan, johon kaikki kaupunkilaiset ovat tervetulleita. Juhlan puhujavieraana on merkittävän uran media-ammattilaisena tehnyt viestintäjohtaja ja kirjailija Jussi Lähde.

Nainen ja mies kannattelevat havuseppelettä sankarihaudoilla.

Itsenäisyyspäivän ohjelma alkaa Nokian kirkossa klo 10 jumalanpalveluksella. Jumalanpalveluksen jälkeen siirrytään sankarihaudoille viettämään muistohetkeä. Muistohetkessä on nokialaisten reservijärjestöjen kunniavartio, kansanedustaja Marko Asellin puhe, mieskuorolaulua ja lippurintama. Seppeleet lasketaan sankarihaudoille ja vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkeille.

Myös kyläkirkoilla järjestetään messu ja seppeleenlasku. Tottijärvellä messu alkaa klo 10 ja Suoniemellä klo 13.

Juhlaohjelmaa voi seurata paikan päällä tai etänä

Kaikille avoin itsenäisyyspäivän juhla alkaa Kerholassa klo 12, ja ennen ohjelman alkua tarjolla on kakkukahvit sivusalissa klo 11-12. Juhlapuhujana vierailee viestintäjohtaja Jussi Lähde, joka pohtii puheessaan kansojen ja yritysten itsenäisyyttä sekä rauhantyötä.

Juhlassa jaetaan myös Nokian kaupungin vuosittaiset palkinnot ansioituneille hyvinvoinnin ja vapaa-ajan toimijoille. Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Maria Asunta tuo juhlaan kaupungin tervehdyksen. Ohjelmasta vastaavat Pirkan opiston 12-jäseninen klarinettiyhtye ja nuorisoteatteriryhmä Lear.

Itsenäisyyspäivän juhlaa voi seurata paikan päällä Kerholassa tai etänä kotikatsomoissa, sillä juhla lähetetään suorana Nokian kaupungin YouTube-kanavalla. Tallenne on katsottavissa itsenäisyyspäivän ajan.

Nokian itsenäisyyspäivän ohjelma on syntynyt tiiviissä yhteistyössä kaupungin, seurakunnan ja kansalaisjärjestöjen kesken. Tilaisuuksien toteutuksessa ovat mukana Nokian seurakunta, Nokian kaupunki, Pirkan opisto, Nokian Reserviupseerit ry, Nokian Reservin Aliupseerit ry, Nokian Sotaveteraanit ry ja Nuorisovaltuusto.

Lisätietoja itsenäisyyspäivän ohjelmasta