Islantilaisneuleita, arkeologiaa, retkeilyä ja mielenhuoltoa

Pirkan opiston syyslukukausi tarjoaa yli 1000 kurssia ja ilmaisluentoa.

Pirkan opisto on Nokian, Pirkkalan, Lempäälän ja Vesilahden kuntien muodostama oppilaitos, joka järjestää koulutusta neljään jäsenkuntaansa. Tarjonnassa on myös verkkoluentoja ja -kursseja.

Katso Pirkan opiston kurssit
Katso Pirkan opiston luennot

Syksyn uutuuskursseilla huolehditaan mielen hyvinvoinnista sekä koiran lihashuollosta, itketään äänellä ja valmistetaan intialaista vegaaniruokaa

Jooga, laulu, pianonsoitto, liikunta, kielet, tanssi ja käsityöt ovat vakiinnuttaneet paikkansa Pirkan opiston tärkeinä ja toivottuina kestosuosikkeina. Syksyllä tarjolla on myös paljon uusia kursseja, kuten koiran lihashuolto, äänellä itkun viikonloppu sekä 72 tuntia -luento, jolla perehdytään kotitalouksien varautumissuositukseen. Suosituilla ruoka- ja juomakursseilla valmistetaan aasialaisia fingerfoodeja, tacoja ja intialaista vegaaniruokaa.

Juhlaviikonloppuna juhlitaan 100 vuotta täyttäviä Pirkkalaa ja Nokiaa

Nokia ja Pirkkala viettävät 100-vuotisjuhlavuottaan. Nokia ja Pirkkala, sekä kunnat että seurakunnat, ovat Pyhäjärven moneen kertaan yhdistämä ja erottama parivaljakko. Yhteinen juhlaviikonloppu kutsuu palaamaan kauas yhteisiin juuriin, juhlimaan yhdessä nykyhetkeä ja pohtimaan tulevaisuutta. Puhujina ovat mm. kirjailija Anneli Kanto, vuoden professori 2022 Jari Stenvall, siviilikriisinhallinnan asiantuntija Antti Häikiö sekä futuristi Perttu Pölönen.

Luontoarvoja ja lähimatkailua

Korona-aikana vahvistunut luonto- ja lähimatkailun trendi näkyy myös Pirkan opiston tarjonnassa. Luennoilla perehdytään mm. retkeilijän turvallisuuteen ja Pohjois-Norjan rannikkoreitteihin. Vaeltajan perustaitokurssi antaa luontoretkeilystä ja erätaidoista kiinnostuneille kattavat valmiudet toimia itsenäisesti metsäretkillä ja vaelluksilla. Eräkurmeeta nuotiolla -kurssilla opetellaan valmistamaan lapsen kanssa nuotiolla muutakin kuin makkaraa!

Ilmoittautuminen alkaa 9.-11. elokuuta 2022

Ilmoittautuminen kansalaisopiston kursseille alkaa seuraavasti:
Tiistaina 9.8.2022 klo 9 liikunnan, tanssin, terveyden ja hyvinvoinnin kursseille
Keskiviikkona 10.8.2022 klo 9 muiden aineiden kursseille (paitsi musiikki)
Torstaina 11.8.2022 klo 9 musiikin kursseille

Voit ilmoittautua netissä tai puhelimitse p. 03 5652 2500 asiakaspalvelun aukioloaikoina. Katso asiakaspalvelun aukioloajat

Painettu kurssiesite jaetaan heinäkuun lopussa kotitalouksiin Pirkkalassa, Vesilahdessa, Nokialla ja Lempäälässä.

Syksyn kurssiesitteen voi noutaa elokuusta alkaen myös mm. Pirkan opiston asiakaspalvelupisteistä ja kirjastoista. Nokialla Pirkan opiston asiakaspalvelupiste on Kerholassa (2. krs, Souranderinkatu 13). Katso Pirkan opiston asiakaspalvelupisteet

Vapaita paikkoja taidekouluihin voi kysellä ympärivuotisesti

Hakuaika taidekouluihin eli musiikkiopistoon, teatterikouluun, tanssikouluun, kuvataidekouluun ja mediataidekouluun on joka vuosi huhtikuussa. Taidekoulujen opetus on taiteen perusopetusta ja opetusta on tarjolla aikuisille ja lapsille. Monessa ryhmässä on vielä tilaa, joten kysy vapaita paikkoja asiakaspalvelusta. Asiakaspalvelun yhteystiedot ja aukioloajat

Lisätiedot:
Pirkan opisto