Ikiliikkuja-viikolla liikutaan yhdessä ja erikseen

Ikäinstituutin Ikiliikkuja-viikkoa vietetään 13.3.-19.3.2023. Liikunnallinen teemaviikko nostaa esiin arjen pienten valintojen merkitystä hyvinvoinnille ja esittelee liikuntamahdollisuuksia yli 65-vuotiaille. Nokialla liikutaan yhdessä perjantaina puistojumpan ja yhteislenkin merkeissä!

Puistojumppaa ja yhteislenkki Puropuistoon

Nokian liikuntapalvelut järjestää perjantaina 17.3. ikääntyneille maksuttoman liikuntatapahtuman. Tapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua. Voit halutessasi osallistua sekä jumpalle että lenkille tai vain toiseen!

• Puistojumppa klo 10.30-11.00, Poutunpuiston lavan edusta (Tuuliharjunkatu)
  • Yhteislenkki Puropuistoon lähto klo 11.00, Poutunpuiston lavan edustalta (Tuuliharjunkatu)

”Jokainen voi löytää itselleen sopivan tavan liikkua”

Yli 65-vuotiaille on jo paljon erilaisia liikuntamahdollisuuksia. Nokian liikuntapalvelut järjestää viikoittain erilaisia liikuntaryhmiä: ohjatut liikuntaryhmät kevät 2023 (pdf)

• Kausimaksulliset liikuntaryhmät
  • Kertamaksulliset vesijumpat
    • Kevyet vesijumpat ovat ikääntyneille suunnattuja 30min jumppia. Jumpparanneke ostetaan kassalta, hinta 3e+uintimaksu.
    • Sporttivesijumpat ovat tehokkaampia 45min jumppia. Ilmoittautuminen ennakkoon verkossa, hinta 4e+uintimaksu.
  • Maksuttomat liikuntaryhmät, joihin ei tarvitse ilmoittautua
    • Matalankynnyksen jumppa
    • Tasapainoryhmä
    • Tuolijumppia

Liikuntaa voi harrastaa myös muuten kuin ohjatuissa liikuntaryhmissä. Teemaviikon pääviesti onkin, että vähäinenkin liikkuminen kohentaa elämänlaatua. Ikilikkuja-viikon teemakuva kitetyttää sanoman hyvin:

Voitas.fi-sivulta löydät tulostettavia Ikiliikkuja-liikuntaohjelmia ja ohjattuja liikuntavideoita. Liikuntavideot löytyvät myös Ikäinstitituutin YouTube-kanavan Ikiliikkuja-soittolistalta.