Hinttalassa korjataan kattoja

Hinttalan kotiseutumuseolla käynnistyvät museoitujen rakennusten vesikattojen perusparannustyöt.

Hinttalan pytinki ja luhtiaitta saavat uudet vesikatot

Kahvilarakennuksena toimiva pytinki saa jo tällä viikolla rakennustelineet ja sääsuojan ympärilleen ja luhtiaitan katto on vuorossa myöhemmin tänä keväänä. Vanhat vesikatot ovat tulleet tiensä päähän ja ne uusitaan rakennusten säilymisen ja museotoiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi.

Työt eivät vaikuta kahvilan ja museon kesäkauden toimintaan. Nokian kaupunki omistaa Hinttalan kotiseutumuseon alueen rakennuksineen ja on korjaustöiden tilaaja.

Lisätiedot

Marko Kuusisto, rakennusinsinööri, 040 7799 220, marko.kuusisto@nokiankaupunki.fi

Hanna Westman, museo- ja kokoelma-amanuenssi, 044 4860 979, hanna.westman@nokiankaupunki.fi