Hinttalan vesikattoremontit jatkuvat jälleen

Hinttalan kotiseutumuseolla käynnistyvät jälleen museoitujen rakennusten vesikattojen perusparannustyöt. Työt eivät vaikuta kahvilan ja museon 6.6.2023 käynnistyvään kesäkauden toimintaan.

Hinttalan pihapiirin asiakkaita pöytäryhmien ääressä.

Tähän mennessä uudet katot on tehty pirttiin, pytinkiin, luhtiaittaan ja neliriviaittaan. Tänä keväänä ja museon kesäkauden jälkeen syksyllä kunnostetaan vielä savusaunan, vilja-aitan, liiterin ja porttirakennuksen katot.

Vanhat vesikatot ovat tulleet tiensä päähän ja ne uusitaan rakennusten säilymisen ja museotoiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi. Nokian kaupunki omistaa Hinttalan kotiseutumuseon alueen rakennuksineen ja on korjaustöiden tilaaja.

Hinttalan kahvila ja museoalue avautuvat yleisölle 6.6.2023!

Lisätiedot:

Marko Kuusisto, rakennusinsinööri, tilapalvelut, 040 7799 220, marko.kuusisto@nokiankaupunki.fi

Hanna Westman, museo- ja kokoelma-amanuenssi, kulttuuripalvelut, 044 4860 979, hanna.westman@nokiankaupunki.fi