Hinttalan vesikattojen perusparannustyöt jatkuvat

Hinttalan kotiseutumuseolla käynnistyvät museoitujen rakennusten vesikattojen perusparannustyöt viikolla 43.

Pirtti ja neliriviaitta saavat uudet vesikatot vielä tämän syksyn aikana. Vanhat vesikatot ovat tulleet tiensä päähän ja ne uusitaan rakennusten säilymisen ja museotoiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi. Pirtti on varsinainen museorakennus ja seisoo alkuperäisellä paikallaan. Neliriviaitta on siirtorakennus Tampereen Villilästä ja tiloja vuokrataan taiteilijoiden ja kädentaitajien myyntinäyttelytoimintaan kesä- ja joulukaudella museoalueen ollessa avoinna.

Nokian kaupunki omistaa Hinttalan kotiseutumuseon alueen rakennuksineen ja on korjaustöiden tilaaja. Keväällä 2022 korjattiin jo luhtiaitan ja pytingin katot.

Lisätiedot

Marko Kuusisto, rakennusinsinööri, 040 7799 220, marko.kuusisto@nokiankaupunki.fi

Hanna Westman, museo- ja kokoelma-amanuenssi, 044 4860 979, hanna.westman@nokiankaupunki.fi