Hinttalan kesä päättyi iloisiin tunnelmiin

Hinttalan museoalue ja kesäkahvila ovat sulkeneet ovensa tältä kesältä ja kauteen ollaan jälleen tyytyväisiä. Alueesta on muodostunut viime vuosina viihtyisä vierailukohde, ja tänäkin kesänä erilaisissa tapahtumissa ja kahvilan asiakkaina kävi noin 9 000 kävijää. Ohjelmasta vastasivat pääosin nokialaiset kulttuurijärjestöt, taiteilijat ja käsityöläiset yhteistyössä Nokian kaupungin kulttuuripalveluiden kanssa. Seuraavan kerran kahvila ja museo avautuvat joulun alla.

Musiikki soi Hinttalassa monissa eri tilaisuuksissa: Hinttala soi -kesäkonsertit sekä brunssikonsertit kahvilassa olivat ohjelmassa viikoittain, ja Nokian seurakunta järjesti yhteislaulutuokioita kerran kuussa. Eläkejärjestöt järjestivät Hinttalassa useammankin tilaisuuden, ja lapsiperheille ohjelmassa oli muun muassa satujoogaa, kädentaitopajoja, toiminnallisia konsertteja sekä nukketeatteriesityksiä. Näyttelyaittojen vaihtuvissa käsityö- ja kuvataidenäyttelyissä saattoi tehdä niin taidehankintoja kuin ostaa tuliaisia tai kodin käyttötekstiilejä.

Kulttuuripalveluiden kesätyöntekijöinä työskennelleet kesäoppaat opastivat paitsi Hinttalan museolla myös useamman vuoden tauon jälkeen työläiskotimuseoilla. Alue on ollut suljettuna turvallisuussyistä lähialueilla tehtyjen rakennustöiden vuoksi.

Hyvin toimiva kahvila on tärkeä palvelu alueella, jossa kesäpäivästä voi nauttia pidemmänkin aikaa. Laadukkaiden tuotteiden ja hyvä palvelun ansiosta myös asiakkaat ovat levittäneet sanaa viihtyisästä kesäkahvilasta kaupungin keskustassa.

Syksyllä Hinttalassa vierailee koululaisryhmiä
Hinttalan kesäkausi päättyi sunnuntaina 26.8. kesäkahvilankin suljettua ovensa. Elo-syyskuussa alueella vierailee vielä koululaisia, sillä kaikille 5.luokille eli lähes 500:lle oppilaalle järjestetään opastettu kierros osana Nokian Kulttuuripolkua. Oppaana toimivat Nokian ja Pirkkalan Matkailuoppaat ry:n auktorisoidut oppaat, joilta voi varata myös talvikauden ryhmäopastuksia museolle pientä maksua vastaan.

Kahvila avautuu jälleen jouluksi
Kahvila on avoinna seuraavan kerran viikonloppuisin 24.11.-16.12., jolloin myös museolla järjestetään joulunajan ohjelmaa. Käsityöläiset voivat varata myyntipaikkoja Nokian kaupungin kulttuuripalveluista p. 03 5652 0100 tai sähköpostitse kulttuuri@nokiankaupunki.fi

Hinttalan kesän 2019 ohjelmaa kootaan talven aikana, joten tapahtumia järjestävät tahot voivat ottaa yhteyttä kulttuuripalveluihin vuodenvaihteen molemmin puolin p. 040 133 4101 tai kulttuuri@nokiankaupunki.fi