Hinttalan kahvila avautuu kesäkaudelle äitienpäivänä, ohjelmakausi alkaa 4.6.

Hinttalan uudet kahvilayrittäjät avaavat kahvilan äitienpäivänä sunnuntaina 8.5. Museo, näyttelyt ja kesän ohjelmakausi käynnistyvät lauantaina 4.6., jolloin myös uusi ruokateemainen näyttely avautuu museopirtissä. Ohjelmistossa on kaikenikäisille sopivaa ohjelmaa, kuten konsertteja ja erilaisia työpajoja. Parhaillaan Hinttalassa viimeistellään kattoremontteja, jotka ovat valmiit toukokuun aikana. Myös Hinttalan aukioloajat laajenevat.

Hinttalan kahvila avautuu uusien yrittäjien, Maiju ja Jan Pyykön toimesta sopivasti äitienpäiväksi. “Teemme Hinttalassa esimerkiksi artesaanileipiä. Yksi kahvilan erikoisuus on kahvilaa varten räätälöity oma kahvi. Kahvipavut on tuotettu vastuullisesti, ne paahdetaan Pirkanmaalla ja jauhetaan omalla myllyllä Hinttalassa”, kertoo yrittäjäpariskunta innostuneena. Kahvilasta löytyy myös muun muassa erilaisia Nokia –tuotteita.

Kesän ohjelmassa tuttuja sisältöjä ja paljon uutta

Hinttalan ohjelmakausi käynnistyy 4.6., jolloin myös museo, näyttelyt ja käsityöläisten kesäpuodit näyttelyaitoissa avautuvat. Kesän ohjelmassa on esimerkiksi yleisön jo tiedustelemakin taiji perjantaisin, konsertteja sekä työpajoja kanteleensoitosta kokedamaan. “Keskiviikkoisin on kirjallisuuteen liittyvää ohjelmaa, josta osa tuotetaan yhdessä kirjastopalvelujen kanssa”, kertoo kulttuurikoordinaattori Pia Keltti kaupungin kulttuuripalveluista ja jatkaa: “Hinttalassa on tänä kesänä ilahduttavan monipuolinen ohjelma, jonka suunnitteluun ja toteutukseen myös kahvilayrittäjät tuovat oman persoonallisen lisänsä.” Hinttalan ohjelma julkaistaan myöhemmin toukokuussa.

Hinttalan aukioloaikoja on laajennettu

Hinttalan kahvila on avoinna toukokuussa äitienpäivästä alkaen lauantaisin ja sunnuntaisin klo 11 – 18 aina 29.5. saakka. Kahvila, museo ja näyttelyt ovat kesäkaudella avoinna lauantaista 4.6. alkaen sunnuntaihin 28.8.2022 saakka ti–pe 10–18, la–su 11–18. Juhannusviikolla alue on suljettu to 23.6. – su 26.6.

Lisätietoja:

Pia Keltti