Helmikuussa käynnistyy Lasten Pirkkaset – ilmoittaudu mukaan esityksiin ja konsertteihin!

Nyt on oikea aika poimia kiinnostavimmat ohjelmatärpit Lasten Pirkkasten monipuolisesta tarjonnasta. Nokialla on mahdollisuus mennä lastenkonserttiin ja teatteriin, opetella lohikäärmeen kasvatusta ja saada kipinää lukuilosta Kirsi Kunnas 100 -juhlavuoden hengessä. Eikä vauvojakaan ole unohdettu, vaan heille on tarjolla oma esitys. Lasten Pirkkaset järjestetään Pirkanmaan kunnissa vuosittain helmikuussa, ja ohjelma on suunnattu 0–12-vuotiaille lapsille sekä heidän perheilleen.

Lasten Pirkkasiin pääsee Nokialla mukaan heti tapahtumakuukauden alussa, kun Kirjasto- ja kulttuuritalo Virran satutunnissa 1.2. ollaan lukuilon ja kirjainten äärellä. Lauantaina 3.2. töräytellään ja beatboksataan rytmikkäästi, kun Emma-palkittu lastenmusiikkiyhtye Megasakki hyppää Kerholan lavalle ja saa tanssijalat hyppimään kaikenikäisiltä.

Vauva- ja taaperoteatteri AIEOU:n Vedet-esitys 7.2. kuljettaa yleisön lasten kokemuksiin vedestä: sateesta, suihkuista ja vaikka pastan keitinvedestä. Moniaistinen esitys huomioi vauvayleisön erityispiirteet, mutta sopii myös muunikäisille. Sen tekemiseen ovat osallistuneet myös lapset itse.

Myöhemmin vuorossa on muun muassa 9.2. Improvisaatioteatteri Snorkkeli kiertävällä esityksellään TosiSatu, jossa lapset päättävät juonenkäänteistä ja kuljettavat tarinaa yhdessä näyttelijöiden kanssa. Ilmassa on improvisaation taikaa, koska jokainen esitys on ainutlaatuinen. Klovneriaan päästään tutustumaan Nukketeatteri Annoksen esityksessä Unelmien lentonäytös (24.2.). Onnistuuko lentoyritys vai tuottaako teknologia liikaa pulmia klovneille? Värikylläinen esitys ammentaa sirkuksen maailmasta.

Sanataidetta harjoitellaan Lohikäärmeen kasvatuksen alkeet -kurssilla Pirkan opistossa lauantaina 17.2. Kurssi sopii 9-12-vuotiaille, ja lohikäärmeitä kasvatetaan tarinoiden ja piirtäen mielikuvituksen eväin.

Ohjelmaa tuottavat myös paikallinen MLL:n Nokian yhdistys ry. ja Nokian Mammat, jonka Liu lau laskiaista! -tapahtumassa sunnuntaina 11.2. lasketaan mäkeä ja ratkotaan hauskoja sanatehtäviä.

”Tiedossa on hieno ja eläväinen lastenkulttuurin kuukausi Nokialla. Olen iloinen että voimme tarjota ohjelmaa kaikkein pienimmistä isompiin koululaisiin asti”, tuumaa kulttuurikoordinaattori Pia Keltti Nokian kaupungilta.

Lisätietoja:
Tarkemmat Nokian ohjelmatiedot ja ilmoittautuminen: Lasten Pirkkaset Nokialla
Katso koko Lasten Pirkkasten ohjelman Tapahtumakalenterista.

Pia Keltti
kulttuurikoordinaattori