Haluaisitko tukiperheeksi tai tukihenkilöksi?

Olisitko kiinnostunut vapaaehtoistyöstä lasten tai nuorten parissa? Haluaisitko perheesi kanssa tarjota lapselle tavallisen viikonlopun perheessäsi kerran kuussa tai tukihenkilönä yhteistä tekemistä ja juttelua tuettavan nuoren kanssa muutaman kerran kuukaudessa? Nokian kaupungin perusturvakeskuksen perhepalvelut etsii uusia tukiperheitä ja tukihenkilöitä sosiaalipalveluiden asiakkaina oleville lapsille ja nuorille.

Toiminnasta kiinnostuneille järjestetään kolmen illan mittainen tukiperhe- ja tukihenkilökoulutus:

Tiistai 25.9.2018 klo 17.30 – 20.00
Tiistai 2.10.2018 klo 17.30 – 20.00
Tiistai 9.10.2018 klo 17.30 – 20.00

Koulutuspaikka ilmoitetaan osallistujille myöhemmin.

Kouluttajat ovat perhepalveluiden työntekijöitä ja tukiperhevanhempia. Koulutuksessa annetaan perustietoa tukihenkilö- ja tukiperhetoiminnasta sekä sosiaalihuollon ja lastensuojelun palveluista. Koulutukseen osallistuminen ei vielä edellytä sitoutumista toimintaan, vaan koulutukseen osallistujat voivat koulutuksen jälkeen päättää mahdollisesta tukiperheeksi tai tukihenkilöksi ryhtymisestä.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset 17.9.2018 mennessä:

Lea Räty
Palveluohjaaja