Haluaisitko tukiperheeksi tai tukihenkilöksi?

Nokian kaupunki järjestää tukiperhe- ja tukihenkilökoulutusta uusille ja jo toiminnassa mukana oleville vapaaehtoisille tukiperheille ja -henkilöille. Koulutuksessa käydään läpi tukitoiminnan perusasioita: mikä on tukiperhe/-henkilö, kuka voi ryhtyä vapaaehtoiseksi ja mitä tukiperheenä tai tukihenkilönä toimiminen käytännössä tarkoittaa.

Koulutus toteutetaan kahtena arki-iltana etäyhteydellä (Microsoft Teams):

Ti 7.6. klo 17.30-19.30

Ti 14.6. klo 17.30-19.30

Lisätietoa ja ilmoittautumiset 15.5.2022 mennessä: anu.tapio@nokiankaupunki.fi tai puh. 040 779 9160.

Tukihenkilö on henkilökohtainen, luotettava ja turvallinen aikuinen ystävä, joka tarjoaa lapselle tukea, aikaa ja välittävää läsnäoloa. Tukihenkilö tapaa tuettavaa 2-4 kertaa kuukaudessa harrastuksen tai muun yhteisen tekemisen parissa.

Tukiperheen tarkoituksena on tuoda lapsen elämään lisää turvallisia aikuisia ja antaa lapsen vanhemmille mahdollisuuden levätä. Tukiperhe ottaa lapsen luokseen viikonlopuksi kerran kuukaudessa. Viikonloppuisin tukiperheen tärkein tehtävä on antaa lapselle aikaa ja yhdessäoloa.

Tukiperhe- ja tukihenkilötoiminta on vapaaehtoistoimintaa.

Esite koulutuksesta (pdf)