Ensimmäistä kertaa jaettavien Vuoden Avainteko-tunnustusten saajat ovat Nokian tartuntatautitiimi sekä Puropuiston, Alhoniityn ja Tyttölän päiväkodit

Nokian kaupunki jakoi 18.12. ensimmäistä kertaa Vuoden Avainteko-tunnustukset kolmessa sarjassa. Vuoden Asiakasteko-palkinto myönnettiin kaupungin tartuntatautitiimille. Ekoteko-tunnustuksen saivat Alhoniityn ja Tyttölän päiväkotien lapset ja henkilökunta. Työyhteisötekona palkittiin Puropuiston päiväkoti.

”Palkintojen saajat ovat esimerkillisesti toteuttaneet kaupungin visiota elinvoimaisesta ja ekologisesta Nokiasta. Avaintekopalkintoihin oikeuttaneet teot kuvaavat myös laajemmin henkilöstössämme vallitsevaa työhön sitoutuneisuutta, vastuuta ja luovuutta”, iloitsee kaupunginjohtaja Eero Väätäinen.

Tartuntatautitiimi on toiminut esimerkillisesti kiireestä huolimatta

Vuoden Asiakasteko-tunnustus myönnettiin kaupungin tartuntatautitiimille, johon kuuluvat johtava ylilääkäri Katja Ylitolva, tartuntatautilääkäri Raija Järvenpää, hygieniahoitaja Maarit Tanhuanpää ja tartuntatautihoitaja Johanna Toropainen.

Perusteluissa todetaan, että tiimi on toiminut koronatilanteessa asiakaslähtöisesti, ammatillisesti ja aktiivisesti. He ovat olleet aina valmiina auttamaan ja ohjaamaan kiireisestä tilanteesta huolimatta.

Kuvassa vasemmalta oikealle: Ylilääkäri Katja Ylitolva, tartuntatautilääkäri Raija Järvenpää, hygieniahoitaja Maarit Tanhuanpää sekä tartuntatautihoitaja Johanna Toropainen.

Olli Oravan matkassa -oppaan teko siivitti Vuoden Ekoteko-palkintoon

Alhoniityn ja Tyttölän päiväkotien lapset ja henkilökunta palkittiin Vuoden Ekoteko-tunnustuksella. Lapsilta lapsille -periaatteen mukaisesti tehty Olli Oravan matkassa -kestävän kehityksen opas jaettiin kaikkiin Nokian varhaiskasvatuksen yksiköihin ja perhepäivähoitajille.

Opasta on toteutettu yhdessä ympäristönsuojelutarkastaja Tiina Vermaeten kanssa. Perusteluissa kiitetään hyvän yhteistyön tekemisestä yli kaupungin organisaatiorajojen.

Vuoden Työyhteisötekona palkittiin Puropuiston päiväkoti

Puropuiston päiväkodin henkilökunta sai Vuoden Työyhteisöteko-palkinnon. Henkilöstön omat liikuntapajat on ideoitu niin, että niissä kokeillaan vuorotellen henkilökunnan harrastamia eri lajeja. Esimerkiksi pyöräily, kahvakuulailu, sup-lautailu, jooga ja erilaiset pallopelit ovat tuoneet arvokasta yhteisöllisyyttä ja työhyvinvointia korona-arjen keskelle. Koko päiväkodin henkilökunta on päässyt osallistumaan niihin. On jo huomattu, että lyhyet sairaslomat ovat päiväkodissa vähentyneet.

Kuvassa vasemmalla Anne Soini, Puropuiston päiväkodin johtaja. Oikealla Henna Heikkilä, Alhoniityn ja Tyttölän päiväkotien johtaja

Nokian kaupunki onnittelee kaikkia tunnusten saajia. Palkituille myönnettiin kunniakirjat sekä rahapalkinto. Avainteko-tunnustukset ovat osa kaupungin palkitsemisjärjestelmää. Kaikkiaan avainteoiksi ehdotettiin 11 tahoa, joista Nokian kaupungin johtoryhmä valitsi palkinnon saajat.

Lisätiedot:

Eero Väätäinen