Elokuvat palaavat kaupunkiin – Kiertue-elokuvateatteri Filmipyörän näytökset kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa 24.-25.9. ja 10.-11.12.

Kiertue-elokuvateatteri Filmipyörä vastaa asukkaiden toiveeseen elokuvanäytöksistä Nokialla. Filmipyörä tuo syksyn uutuuselokuvia kirjasto- ja kulttuuritalo Virtaan kahtena viikonloppuna, 24.-25.9. ja 10.-11.12.2022.

Ohjelmistossa koko perheen elokuvia, kotimaisia suosikkeja ja menestysdraamaa

Ensimmäiset elokuvat nähdään Hiomo-salissa tulevana viikonloppuna 24.-25.9. Viikonlopun ohjelmistossa on koko perheen elokuvat Kätyrit: Grun tarina sekä Pelle Hermanni. Aikuisempaan makuun tarjolla on kotimainen komedia Mielensäpahoittaja 3 – Eskorttia etsimässä sekä maailmanlaajuiseen menestysromaaniin pohjautuva draamaelokuva Suon villi laulu.

Joulukuun elokuvat ja näytösaikataulu tarkentuvat lähempänä esitysajankohtaa.

Elokuvat asukkaiden toiveena

”Virtaan on toivottu elokuvia talon avautumisesta lähtien. Aihe on noussut esille toistuvasti asiakaspalautteissa ja kyselyissä”, kertoo kulttuurikoordinaattori Erika Honkanen Nokian kaupungin kulttuuripalveluista.

Filmipyörä on Pirkanmaan elokuvakeskuksen alaisuudessa toimiva kiertue-elokuvateatteri. Filmipyörän perusti Jari Hallamaa vuonna 1995 ja hän myös pyöritti sitä aina vuoteen 2020 asti. Jo eläköityneen Hallamaan päätavoite oli paikallisen kulttuuritoiminnan tukeminen ja kehittäminen yhdessä Pirkanmaan elokuvakeskuksen ja Suomen elokuvasäätiön kanssa.

”Kiertävän elokuvateatterin ensisijainen missio on tuoda säännöllisiä elokuvanäytöksiä Pirkanmaan pitäjiin, joissa ei ole elokuvateatteria omasta takaa, sekä järjestää ulkoilmanäytöksiä yhteistyössä kuntien tai muiden yhteistyötahojen kanssa. Näytöksiä toteutetaan myös tilauksesta”, kertoo toiminnasta nykyisin vastaava Henrik Mäki.

Filmipyörän esityksiä on nähty Nokialla aiemminkin muun muassa Nokia-viikolla, mutta koronan vuoksi edellisistä elokuvaesityksistä on vierähtänyt jo useampi vuosi.

”Yhteistyö Filmipyörän kanssa mahdollistaa uutuuselokuvien esitykset Hiomo-salissa. Näytösten jatkuvuuden takaamiseksi toivomme nokialaisten tarttuvan joukolla mahdollisuuteen nauttia elokuvista kotikaupungissaan”, Honkanen kannustaa.

Kiertue-elokuvateatteri Filmipyörän näytökset Hiomo-salissa 24.-25.9.:

Lauantaina 24.9.:

13.00 Kätyrit: Grun tarina
15.00 Pelle Hermanni
17.00 Mielensäpahoittaja Eskorttia etsimässä, K7

Sunnuntaina 25.9.

14.00 Pelle Hermanni
16.00 Mielensäpahoittaja Eskorttia etsimässä, K7
18.15 Suon villi laulu, K12

Liput 12 € ovelta 1/2 tuntia ennen näytöksen alkua. Maksutapoina käteinen, korttimaksut tai kulttuurisetelit. Kulku saliin Välikadun puolelta alaovista.

Kuva: Solar Films/Christine Schroder