Löytöeläinpalvelu siirtyy Boondock’s:in hoidettavaksi 1.1.2023 alkaen

Löytöeläinpalvelu siirtyy koirahoitola ja löytöeläinpalvelu Boondock’s Oy:n hoidettavaksi Nokian kaupungin alueella 1.1.2023 alkaen. Kaupungin alueelta irrallaan tavatusta lemmikkieläimestä voi ilmoittaa vuodenvaihteesta alkaen Boondock’s:in löytöeläinpäivystysnumeroon p. 040 515 2750.

Eläinsuojelulaki velvoittaa kunnat järjestämään tilapäisen täysihoidon irrallaan tavatuille koirille, kissoille ja muille pienikokoisille seura- ja harrastuseläimille. Hoitola säilyttää talteen otettua eläintä kaupungin kustannuksella vähintään 15 päivää. Mikäli löytöeläimen omistajaa ei tavoiteta, hoitola voi edellä mainitun säilytysajan jälkeen joko pitää, sijoittaa tai luovuttaa uudelleen, myydä tai lopettaa löytöeläimen.

Hoitolan yhteystiedot ja lisätietoja löytöeläinpalvelusta:

Boondock’s / Jari Pellas
Löytöeläinpäivystys p. 040 515 2750

Paimenkoirantie 96
35300 Orivesi

Boondock’s Oy:n verkkosivut

Löytöeläinpalvelusta Nokian kaupungin alueella vastaa 31.12.2022 saakka Kissankulma ry. Löytöeläinpalvelu on kilpailutettu Tampereen kehyskuntien yhteiskilpailutuksena loppuvuonna 2022. Boondock’s vastaa löytöeläinpalveluista 1.1.2023 alkaen mm. Nokian, Kangasalan, Ylöjärven, Lempäälän, Pirkkalan ja Vesilahden kuntien alueella.

Lisätiedot:
hallintojohtaja Hanna Vuojela, p. 044 486 0905